בין אם אתם בעלי עסק חדש, או חברה שקיימת כבר שנים רבות, העידן הדיגיטלי מאפשר לבעלי עסקים להכיר ולהתנסות בערוצי שיווק ופרסום דיגיטליים, עם השקעה מינימלית ולעיתים ממש בחינם. “כשאנו נמצאים בשלב של בניית אסטרטגיה לעסק חדש או לעסק קיים המעוניין באסטרטגיה דיגיטלית חדשה, יש רשימה ארוכה של אפשרויות פרסום דיגיטליות שהן כמעט חינמיות. הן מאפשרות לבעל העסק לבחון את האפקטיביות שלהן ומזכות את העסק בחשיפה עם תקציבים מאד נמוכים”, אומר שי לביא, מייסד ומנכ”ל TAG MEDIA GROUP, משרד דיגיטל הפועל בתל-אביב ובעל שלוחה אירופאית במינכן גרמניה.
1. התכוננו לקרב:
הגדירו מיהם קהלי היעד של העסק ואיך אפשר להגיע אליהם הכי מהר. האם העסק שלכם מוכר גם ללקוחות פרטיים? מי מקבל את ההחלטה אצל הלקוחות? האם תמצאו את הלקוחות שלכם בגוגל, בפייסבוק, בלינקדאין, ביו-טיוב, או בכנסים ותערוכות שונות? איפה הלקוחות מחפשים עסקים כמו זה שלכם? בגוגל? בפייסבוק? בפורומים? באיזה שלב אתם רוצים להגיע ללקוח? – בתחילת תהליך הרכישה או קרוב לסיומו? כתבו את התשובות לכל אלה וכך תדע טוב יותר מה היעדים השיווקיים שלך וכיצד ניתן להשיגם.
2. אם אין לכם אתר אינטרנט – דאגו מיד שיהיה לכם:
אתם לא חייבים להוציא אלפי שקלים על אתר אינטרנט, אפשר להשתמש בתבנית מוכנה מראש באתר WIX, או בעשרות פלטפורמות ליצירת אתרים שהן כמעט חינמיות. זכרו, בלי אתר אינטרנט אתם לא קיימים.
3. פתחו פרופיל עסקי בחינם באינדקסים:
יש עשרות אינדקסים המאפשרים לעסקים לפתוח פרופיל עסקי בחינם ולהעלות את פרטי העסק, תחומי העיסוק שלו, פרטי ההתקשרות ועוד. היתרון הגדול הוא שכשהעסק שלכם מופיע באינדקס חינמי, הוא מקודם בגוגל ללא עלות.
4. צרו עמוד עסקי:
ניתן לעשות זאת בפייסבוק, בגוגל פלוס, בלינקדאין, בטוויטר, בערוץ משלכם ביו-טיוב. הקפידו שהפרופיל העסקי יכלול תיאור איכותי ומעניין של העסק שלך, מילות מפתח, לינק לאתר האינטרנט שלכם.
5. השתתפו בפורומים מקצועיים:
קיימים מאות פורומים בארץ ובחו”ל, חפשו את הפורומים הרלוונטיים לתחום המקצועי של העסק, והשתתפו בהם באופן פעיל. חשוב לא סתם לפרסם בהם, אלא לצקת תוכן ולתרום ערך מוסף.
6. בנו רשימת תפוצה:
אספו את כל המיילים שיש לכם ובנוסף התחילו לעבוד בלאסוף כתובות מייל. רשימת התפוצה היא נכס של העסק שלכם. המטרה היא להכין ולשלוח ניולטרים באופן שוטף. ניוזלטר נחשב לדרך היעילה ביותר לשווק ללקוחות.
7. דאגו לחתימה אישית במייל:
אנחנו שולחים עשרות אם לא מאות מיילים בחודש, אז למה לא להפיץ את הבשורה דרך המייל? שימו לב שבחתימת המייל האישית שלכם יש אייקונים לאתר האינטרנט של העסק, לעמוד הפייסבוק, הלינקדאין ולכל מקום בו יש לכם נוכחות ברשת. בנוסף, כדאי ומומלץ לעדכן מבצעים ותכנים רלוונטיים כבאנר מבצע בתחתית החתימה.
8. העלו סרטונים ליו-טיוב:
האם ידעתם שיו-טיוב הוא מנוע החיפוש השני בחשיבותו בעולם? החיבור לגוגל הביא את הפלטפורמה הזו לעמוד בראש רשימות החיפוש, מה גם שסרטוני וידאו הפכו להעדפה של הגולשים בצריכת תוכן. לסרטונים שאתם מעלים ליו-טיוב יש ערך אדיר בקידום העסק שלכם ברשתות החיפוש של גוגל ופוטנציאל להגיע למאות אלפי צפיות. המפתח הוא לייצר סרטונים קצרים ומעניינים אודות המוצר או השירות שלכם ועם קצת חשיבה יצירתית להפוך אותם לויראליים.
9. בנו תוכנית נאמנות ללקוחות שלכם:
אנחנו עובדים מאד קשה כדי לגייס לקוח חדש, ואפילו יותר קשה כדי שיהיה מרוצה מהשירות או מהמוצר שלנו. ומה לאחר מכן? בדרך כלל אנו לא עושים עם זה כלום, וחבל. לקוחות מרוצים הם מנוע הגידול של העסק שלנו, בעולם של צרכנות דיגיטלית המלצת לקוחות היא נכס שמשרה בטחון אדיר על לקוחות חדשים. זה הזמן לבנות תוכנית שגרירים עבור הלקוחות הקיימים שלכם – ולא להסתפק בסתם “חבר מביא חבר”. הרעיון הוא לבנות תוכנית שנותנת ערך ללקוחות הממליצים שלכם. בתמורה אתם מקבלים הזדמנויות לפגוש לקוחות פוטנציאליים, שמגיעים אליכם עם מוכנות גבוהה לרכישה ועם ביטחון רב.
כמה נתונים על עסקים שמפעילים תוכנית נאמנות ללקוחות הקיימים?
10. עשו משהו עבור הקהילה:
אנחנו יודעים שטוב מביא טוב, ותרומה לקהילה היא בבסיסה מעשה חיובי ללא קשר לערך השיווקי שלו. עם זאת, כשהעסק שלכם תורם לקהילה, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לומדים משהו טוב על העסק שלכם, על הערכים שלכם, על האנשים שאתם. בחרו עמותה שאתם מעוניינים לתרום לה בצורה של פעילות התנדבותית, צלמו את הפעילות בווידאו, פרסמו אותה בכל הערוצים, שגררו את הטוב שאתם נותנים לעולם, והעולם יחזיר לכם בחזרה.
רוצים ליישם את הטיפים האלו אצלכם בעסק? צרו איתנו קשר ובואו ונעשה את זה ביחד.