האתגר של מנהלי שיווק בחברות בארץ ובעולם הולך ונהיה מורכב. הם עומדים מול עשרות ערוצי שיווק, פלטפורמות וטכנולוגיות חדשות, וצריכים להוביל את האסטרטגיה השיווקית של הארגון. עליהם למצוא את התמהיל בין כל ערוצי השיווק- בין האורגני, לממומן, לרשתות החברתיות, לתוכן, למבצעים… אבל בסוף-בסוף כולם רוצים לידים רלוונטיים.
לעתים, מרוב ערוצים ומרוב פלטפורמות, עסקים שוכחים את המטרה של תהליך השיווק – לייצר זרם בלתי פוסק של לקוחות פוטנציאליים. כמובן שזה הולך ונהיה מסובך עם ריבוי התחרות, הגלובליזציה והקצב הבלתי נתפס בו משתנה העולם הדיגיטלי.
1. תציעו משהו ללקוח:
אתם עובדים כל כך קשה כדי להכניס לקוחות פוטנציאלים לאתר שלכם, אז מדוע אימנכם מציעים להם משהו? רישום לניוזלטר, תקופת התנסות חינמית, מדריך חינמי, פגישה, מבצע היכרות, הנחה לאיזה כנס, משהו! מדהים כמה עסקים מפחדים פשוט למכור בחזית של האתר, וכמה שהלקוחות בעצם מצפים מהם למכור.
2. תשאירו את הדלת פתוחה:
בכל עמוד באתר צריך להופיע אמצעי ליצור עמכם קשר, נדבר בהמשך על הדרכים המומלצות לעשות זאת, אבל המינימום הוא תיבת צור קשר בכל עמוד, שתאפשר ללקוח להושיט לכם יד ממש בקלות.
הנה דוגמה טובה: תיבת צור קשר קבועה בכל העמודים באתר, ובחזית העמוד:
3. צ’ט עם נציג, או מישהו השייך לעסק:
אנו לא מדברים על צ’ט וירטואלי, אלא על צ’ט חי. זוהי הוצאה יקרה מבחינתכם? הלקוחות יקרים יותר. אתם חוששים מהוזלת המותג שלכם? תהיו יצירתיים, צ’ט עם נציג יכול להיות מאד כיפי ללקוח.
4. רישום לניוזלטר:
זה לא נדוש, זה לא מציק למבקרים באתר, זו תחילתה של מערכת יחסים. זה שהלקוח לא קונה מכם היום, לא אומר שלא ירצה לקנות מכם מחר. אז למה לא לבוא בטוב? הציעו לו להכיר אתכם, ובנו איתו מערכת יחסים דרך הניוזלטרים. כל זה אומר שתצטרכו לבנות אסטרטגיה לניוזלטרים, לתת ללקוחות ערך מוסף, ידע, תובנות, ולא רק למכור להם.
מומלץ מאד לתת לנרשמים הטבה, מתנה או ערך מוסף אחר מכל הלב:
4. דיוור לרשימת התפוצה:
בטח תופתעו לגלות שערוץ הדיוור במייל (e-mail marketing) הוא עדיין הערוץ הדיגיטלי האפקטיבי ביותר להשיג לידים. אז השקיעו ברשימת התפוצה שלכם, דרך רישום לניוזלטר, קבלת שובר הנחה או דרך יצירתית אחרת בחזית האתר, כי זה חשוב לכם.
ולא פחות חשוב- מהרגע שאתם מתחילים לשלוח דיוורים, אל תשכחו לנתח את הביצועים שלכם.
6. עמודי נחיתה באתר:
מריצים קמפיין ppc בגוגל? אל תזרקו את המתעניין לעמוד הבית במידה ועמוד הבית כללי מדי. בנו עמוד נחיתה ייעודי התומך במסרים השיווקיים של ההפניה מהקמפיין. כשעמוד הנחיתה הוא חלק מהאתר שלכם ולא עמוד נפרד, הגולש יכול להחליט אם להרחיב את החקירה עליכם לאחר שקיבל את המסרים השיווקיים החשובים לכם מעמוד הנחיתה.
הדבר החשוב בעמוד נחיתה? שימכור רק את מה שאתם משווקים, שיהיה תכליתי ושיניע לפעולה.
7. אל תחפרו בעמוד הבית:
למי יש סבלנות לקרוא פסקה מלאה? אם בניתם את המותג שלכם כראוי, אתם לא צריכים יותר מכמה משפטים כדי להסביר לעולם למה אתם הכי טובים במה שאתם עושים. תשקיעו בקופירייטינג בעמוד הבית, אבל תתמכו באסטרטגיה ברורה ומסרים חדים כי יש לכם מקסימום 10 שניות להשאיר את האורח באתר.
הנה דוגמה טובה לעמוד בית פשוט, נקי שמניע לפעולה:
רוצים ליישם את הטיפים האלו אצלכם בעסק? צרו איתנו קשר ובואו ונעשה את זה ביחד