כתבו: בראד הופמן ואלית אהרן
בתחילת 2019 ענקית המכירות אמזון צפויה לפתוח את הפלטפורמה העולמית למוכרים וחנויות מישראל שימכרו לשוק המקומי והבינ”ל. הרבה מהחנויות הישראליות שמוכרות באינטרנט באתרי אי-קומרס צפויות להתמודד עם אתגרים חדשים עם ההצטרפות לפלטפורמה של אמזון. במאמר זה נביא לכם טיפים וגם צילומי מסך שיעזרו לכם למכור יותר באמזון.
למה לפתוח חנות באמזון ישראל?
אמזון היא פלטפורמת האי-קומרס המוכרת ביותר בעולם, כן, היא מזמן עברה את איביי מבחינת המכירות. באמזון יש מוכרים וקונים מעשרות מדינות בעולם, ונכון ל-2018 כמחצית מכלל מכירות האי-קומרס בארצות הברית נעשות דרך אמזון. אמזון מאפשרת כבר כמה שנים מכירות של מוכרים בינ”ל, אבל לרוב היו הגבלות של אילו סחורות ניתן לשלוח לאילו מדינות. הפתיחה של אמזון ישראל תקל על מוכרים וצרכנים ישראליים ליהנות מהפלטפורמה וכן מאפשרויות שעד עכשיו היו סגורות בפני הלקוחות הישראליים כמו משלוח מהיר דרך אמזון.
הסיבה העיקרית לפתיחת חנות באמזון היא פשוטה: שם הלקוחות נמצאים. לאמזון יש מאות אלפי לקוחות ישראליים שרגילים לקנות באמזון ולחכות למשלוחים מחו”ל, וכעת אותם לקוחות וגם לקוחות חדשים יחפשו מוצרים שיכולות לספק חנויות בישראל. אם לא תהיו שם פשוט לא ימצאו אתכם.
אם אתם מוכרים שלא בטוחים איך נרשמים לאמזון כמוכרים ולעלות פריטים, תוכלו לצפות בסרטון הזה של הרשמה לאמזון.
נרשמתם לאמזון, מה עכשיו?
יש שתי דרכים עיקריות לקידום המוצרים שלכם באמזון: בחיפושים אורגניים ובקידום ממומן. במאמר זה נתמקד אך ורק בקידום האורגני.
לאמזון יש מנוע חיפוש שדומה במידה מסוימת למנועים של גוגל ואיביי, הוא מחפש התאמה בין שם המוצר או התיאור שלו כפי שהועלה ע”י המוכר למה שהלקוחות מחפשים. אמזון לא חולקת עם המוכרים איך אלגוריתם החיפוש עובד אבל ידוע שהוא משכלל את המשתנים הבאים:
- התאמה בין מילות החיפוש הנפוצות למה שמופיע בכותרת המוצר.
- ביקורות קונים:
- מספר ביקורות: ככל שיש יותר ביקורות המוצר ממוקם יותר גבוה.
- אין משמעות לאיכות הביקורות, מוצר עם הרבה ביקורות שליליות ידורג במיקום גבוה יותר ממוצר עם מעט ביקורות חיוביות.
- לביקורות מהזמן האחרון יש יותר משקל מביקורות ישנות יותר. כך שמוצר עם 1,000 ביקורות שהאחרונה שבהן הייתה לפני שנתיים ידורג נמוך יותר ממוצר עם 500 ביקורות כש-400 מהביקורות היו בחודשים האחרונים.
- מחיר – מוצרים זולים מקבלים עדיפות. ככל שהמחיר יהיה נמוך יותר כך הוא יהיה מדורג גבוה יותר.
- אפשרויות משלוח – בארה”ב מוצרים שמאפשרים משלוח באותו יום ו/או משלוח בחינם ידורגו במיקום גבוה יותר. לא ברור עדיין מה יהיו אפשרויות המשלוח בישראל ולכן עדיין לא ניתן לדעת אם תהיה לזה השפעה על הדירוג.
- התאמה לקטגוריות חיפוש. באמזון יש קטגוריות ראשיות (ספרים, מוצרי אלקטרוניקה וכדו’) ועוד עשרות קטגוריות משנה. קטגוריות המשנה משתנות בהתאם לקטגוריה הראשית והן חשובות מאין כמותן. תשקיעו את הזמן בלהכיר את הקטגוריות השונות.
הגיע הזמן לעבוד – במאמר זה נעבור על:
- אופטימיזציה למילות חיפוש ושילובן ב:
- בחירה בקטגוריות ותתי- הקטגוריות הנכונות.
- כתיבת תיאור מוצר מושך ושיווקי ועם זאת מדויק.
- הוספת מפרט טכני לדף המוצר.
- עדכון אפשרויות משלוח
- עדכון מחיר תחרותי
- עידוד קונים לכתוב המלצות
דוגמא לאופטימיזציה של כותרת ותיאור מוצר באמזון
בשנה האחרונה חברת תג מדיה קידמה עבור סופר ישראלי את ספריו באמזון העולמית.
המלצנו להוסיף לשם המוצר מילות מפתח בנוסף לשם המוצר עצמו:
המלצתנו היא להוסיף מילות מפתח שמופיעות בקטגוריה גם לכותרת המוצר. לדוגמא, ברשומה של הספר הנ”ל Hit for Hire הוסיפו את מילות המפתח Action Thriller לשם המוצר, לתיאור המוצר וכמובן שגם בחרו בקטגוריה הזו.
דוגמא אחרת, מוצר אלקטרוניקה. אחד מהחיפושים הנפוצים ביותר במחצית השנייה של שנת 2018 היה טלוויזיה חכמה 55 אינץ’. תוצאות החיפוש לביטוי 55 inch smart TV:
בכל הכותרות המסומנות הביטוי 55 inch smart TV הופיע, ככשאר המילים בביטוי כללו מילות חיפוש אחרות כמו LED, FireTV, 4K וכדו’.
המוכרים המובילה עשו אופטימיזציה שתכלול את מילות המפתח האפשריות בין אם מדובר בגודל המסך, שם היצרן, חיבור לשירות צפייה ותכונות אחרות שיכולות להיות חשובות ללקוח.
כתבו תיאור מוצר מושך ומדויק
שתי השורות הראשונות בתיאור המוצר צריכות להציג את ערך המוצר ללקוח. מותר ורצוי להשתמש בביטויים שיווקיים כמו “חווית צפייה מדהימה”, “ספר מרתק” וכדו’. כדאי לחזור על מילות החיפוש שבחרתם להוסיף לכותרת המוצר (“מסך לד 55 אינץ'”, “טלוויזיה חכמה”, “צעצוע לימודי לילדים”, או כל ביטוי אחר שמתאים למוצר שלכם.
במידה והמוצר שלכם חדשני או לא מוכר בשוק, כדאי להוסיף הסבר קצר או השוואה למוצר מוכר שייתן מושג ללקוחות הפוטנציאליים במה מדובר. נשתמש בדוגמא נוספת ממכירות הספרים באמזון. סופרים מוכרים לרוב מזכירים את העובדה שהם סופרי רבי מכר או שזכו בפרסים. לעומת זאת, סופרים מוכרים פחות, ישתמשו בשמות סופרים מוכרים אחרים כדי למשוך לקוחות.
בדוגמא הנ”ל הסופר השתמש בשם של סופר מוכר (מייקל קרייטון) ובשמות ספרים מוכרים כך שלקוחות פוטנציאליים שלא מכירים אותו יידעו לאיזה ז’אנר ומסורת ספרותית הוא משתייך.
בפסקאות הבאות תכתבו תיאור שיווקי קצת פחות שמדבר בדיוק על המוצר, כך הקונים יבינו האם המוצר מתאים להם או לא. מומלץ להוסיף יכולות של המוצר במיוחד כשמדובר בריהוט או במוצר אלקטרוני.
הוספת מפרט טכני
לכל מוצר באמזון יש דרישה להוסיף מפרט טכני. הסוגיה הזאת היא קריטית לקונים ותמנע החזרות של מוצרים בהמשך, אז תהיו מדויקים ככל שניתן. בין הדברים שניתן להוסיף: משקל המוצר, גודל, מאפיינים מיוחדים אם יש ועוד. במכירות של מוצרי אלקטרוניקה אמזון לעיתים מציגה מספר מוצרים דומים ומשווה ביניהם:
במידה והמתחרים מציגים נתונים שלכם אין (כמו גודל המוצר, אפשרויות תלייה במקרה של טלוויזיות וכדו’), הקונים יראו את זה בבירור.
איך לעודד קונים לכתוב ביקורת באמזון?
נתחיל בחדשות הרעות, אתם לא יכולים להכריח את הלקוחות לכתוב ביקורות. מעבר לכך, אסור להציע מתנות או הטבות תמורת ביקורות.
החדשות הטובות, לאחר המכירה באמזון תוכלו ליצור קשר עם הקונה. ניתן לשלוח הודעה או שתיים ישירות ללקוח (אל תשלחו יותר מזה כדי לא לעצבן את הקונים). בהודעת הדואר האלקטרוני תודו ללקוחות שבחרו בכם, תשאלו אותם אם הם נהנו מהמוצר ותעודדו אותם לכתוב ביקורת. למייל יש שתי מטרות: הראשונה היא לוודא שאם הלקוח לא מרוצה מהמוצר או מהמשלוח הוא יפנה ישירות אליכם ולא יכתוב ביקורת שלילית. השנייה היא שאם הלקוח מרוצה המוצר הוא יכתוב על זה באמזון.
מייל לדוגמא:
Hi XXXXX,
My name is Fabian and I’m the exclusive online retailer for Edifier headphones. I noticed the H180
headphones you ordered were delivered by Amazon yesterday.
If you have not received your order, you may click here. To contact Amazon customer service or call 1 (877) 586-3230 and mention your order ID #111-YYYY1-XXXXXXX0.
If for any reason you are not 100% satisfied with the product, please let me know by replying to this message. I am always here to help.
I want to personally thank you for being one of our customers. We are a small business and without customers’ feedback and reviews, we wouldn’t exist. I would really appreciate it if you leave us a product review at the following link:
Product Review:
https://www.amazon.com/review/create-review
Thank you again and take care,
Fabian |
רצוי שהמייל יכלול פנייה אישית עם שם הלקוח וגם להציג את עצמכם ואת תפקידכם כדי ליצור קשר אישי עם הלקוח.
צ’ק ליסט: מכירות אורגניות של אמזון
אם הגעתם עד לכאן, קראתם הרבה רעיונות והמלצות, אז רק נזכיר את הנקודות החשובות:
- אופטימיזציה למילות חיפוש ושילובן ב:
- בחירה בקטגוריות ותתי- הקטגוריות הנכונות.
- כתיבת תיאור מוצר מושך ושיווקי ועם זאת מדויק.
- הוספת מפרט טכני לדף המוצר.
- עדכון אפשרויות משלוח
- עדכון מחיר תחרותי
- עידוד קונים לכתוב המלצות
אז ככה מצליחים למכור באמזון?
במאמר זה נתנו כמה טיפים לקידום אורגני באמזון שכללו שימוש במילות חיפוש בכותרת ובתיאור המוצר ועידוד לקוחות לכתוב על מוצרים. יש דרכים נוספות לקדם את המכירות ולהגדיל את אחוז ההמרה: אופטימיזציה של מילות המפתח, שימוש בתמונות נכונות ועוד. בנוסף, אמזון מציעה מספר כלים לקידום ממומן. למידת מערכת החיפוש באמזון ועבודה לפי ההמלצות מעלה יתנו לכם נקודת התחלה מצוינת למכירת מוצריכם באמזון ישראל.
במידה ואתם רוצים לקבל עוד מידע, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת הקשר בתחתית העמוד.