איך לעשות את הקישור הנכון?

הכל על קישורים

איכות הקישורים ומספר הקישורים המצביעים על האתר שלך הם חלק אחד מהאלגוריתם של Google.

על פי MOZ , ישנם שלושה אלמנטים רוחביים של קישורים : אמון, גיוון ורלוונטיות. אם יש לך קישור עונה על שלושת המאפיינים הללו – אתה הזוכה! עם זאת, המציאות עולה על כל דימיון ולכן קשה לעשות זאת באופן עקבי אבל צריך שבאופן תמידי תהיו מודעים לכך.

קישורים שהם אמינים

בעולם אידיאלי, כל הקישורים שאתה מקבל יהיו מאתרים מהימנים. על ידי אמון, לעתים קרובות אנו מתכוונים למה שגוגל חושבת על אתר, וחלק גם יתייחס לזה כסמכות. כפי שאמרנו, גוגל באה עם PageRank כדרך למדוד את האמון של כל קישור שהם מוצאים באינטרנט באופן אובייקטיבי. בדרך

עם זאת, יש רעיון אחר כאן, כי אתה צריך להיות מודע ל- TrustRank.

TrustRank שונה מPageRank בכך שהוא נועד להיות קשה יותר להשתמש בו אם אתה מפיץ SPAM.

אם אתה יכול לדמיין שיש לך רשימה של אתרים שאתה בוטח בהם ב- 100%, הם אתרים באיכות גבוהה עם רמה גבוהה של מערכת שליטה. ככל שאנו מתקדמים צעד קדימה, יש לנו קודם כל רשימה של אתרים שנמצאים במרחק קישור אחד מהרשימה של האתרים הבטוחים. 3 קישורים מאתר מיהמן יש סיכוי שלפחות 14% מהם יהיו SPAM.

לכן, מנועי החיפוש יכולים להגדיר את סט הקישורים האמינים שלהם ולהשתמש בהם כנקודת פתיחה להתקדמות באינטרנט.

קישורים שהם מגוונים

שני סוגי קישורים: תחום הקישורים וסוג הקישורים. שניהם חשובים, אם אנחנו רוצים לבנות קישורים טובים ויש לנו פרופיל קישורים חזק. גיוון של סוג הקישור פירושו לקבל קישורים מסוגים שונים של תחומים. אם כל הקישורים שלך ממדריכים באינטרנט, כי הוא לא מאוד מגוון. אם כל הקישורים שלך פרופיל קישורים טבעי יכיל קישורים מסוגים רבים ושונים של אתרי אינטרנט.

קישורים רלוונטיים

המילה “רלוונטית” כאן לא מתייחסת לדף שהקישור נמצא בו, אלא הוא מתייחס לקישור עצמו. לכן, אנחנו צריכים לרכוש קישורים לאתר שלנו שרלוונטיים לנו-אנו יכולים לעשות זאת על ידי התמקדות במילות מפתח שרלוונטיות לנו ולאתר. עם זאת, יש צורך בזהירות כאן  לאור עדכוני גוגל האחרונים.

אלמנטים של דף עשויים להשפיע על איכות הקישור

גוגל איננה מסתכל על מספר הקישורים המצביעים על האתר שלך אלא מסתכלים על גורמים נוספים על מנת לנסות ולהעריך את איכותו של הקשר והערך במעבר לדף היעד. אלו האלמנטים עליהם אנחנו צריכים להסתכל:

1.      מספר הקישורים האחרים היוצאים מהדף. אם הקישור שלך הוא אחד מבין מאות או אלפי קישורים שיוצאים בדף אחת אז רוב הסיכויים שהקישור לא איכותי. יש כמובן חריגים אבל דפים כאלו לא מספקים חווית משתמש טובה . יש גם אפשרות שסוגים כאלה של דפים נוצרו רק לקישורים ואין בהם הרבה תוכן אמיתי.

2.      איך זה משפיע על ה SEO– כאשר אתה מבקש לקבל קישורים מדפים קיימים באתר אינטרנט, בניגוד לדפים חדשים, תסתכל על מספר קישורים היוצאים מהדף באמצעות OPEN SEO. אם המספר נראה גבוה מאוד, אולי כדאי לשקול אם שווה להשקיע בקישור.

3.      השגיחו לאן מגיעים הקישורים שלכם- שימו לב שהקישורים שלכם אינם הולכים לאתרים שאינם קשורים לנושא האתר שלכם. ובפרט, קישורים שנראה שהולכים לכיוון של אתרי הימורים, פוקר וכדומה.

4.      עמוד שיש בו עונש או מסנן מסוים – קישורים מדפים רעים יכולים לפגוע בכם. דפים רעים או דפים שנענשו הם דפים שגוגל הפחיתה את הדירוג שלהם בעדכון הפינגווין האחרון ועל כן כדאי לחשוב על כלי זמין שיעזור לכם להתמודד עם מצב כזה.

איך יודעים לזהות קישור באיכות נמוכה

1.      איכות האתרים האחרים הקשורים לעמוד המדובר. יש מושג של להיות בתוך “שכונה רעה” כשזה מגיע לקישור לאתר שלך. דרך אחת היא לקבל           קישורים ממקומות באיכות נמוכה כמו אתרי SPAM.

2.      קשה לחקור כל אתר שלך שלך ואת קישור היעד שלו. ניתן לבחון את איכות הקישור על פי כמה מדדים אך הכותב ממליץ לפתח תחושת בטן                 ואינסטינקטים לבניית הקישורים שלכם.

3.      בוני קישורים מנוסים יודעים להסתכל על עמוד ולדעת אם הקישורים היוצאים הם לאתרים באיכות נמוכה אך זה יגיע עם הזמן והתרגול.

4.      כאשר אתה בוחן עמוד כקישור אפשרי בידקו מבחינה תחושתית האם העמוד חזק וכמה קישורים יש לו.. תוספים לדפדפן יכולים להועיל ככלים              לזיהוי. כמו בדיקת מספר הקישורים של MOZ המצביעים לאותו הדף.

5.      קישור מתוך קובץ PDF – אם הקישור נמצא בתוך קובץ PDF  והוא נגיש באינטרנט אזי מנועי החיפוש של גוגל מסוגלים לסרוק אותו ולראות              את הקישורים.

6.      אם מנועי החיפוש לא ימצאו את הדף שבו הקישור שלך ממוקם, העמוד שלך לא ייספר. הדרך העיקרית לחסימה היא באמצעות קובץ ROBOTS.TXT

.

מנועי החיפוש הם בעלי היכולת לגלות קישורים ותוכן בתוך האלמנטים הללו ואנו צריכים להיות מודעים לכך.

share on