הצד הנשי בפילוח קהלים בפייסבוק

פילוח קהל נשי בפייסבוק

לפני מספר שנים, אף אחד לא העלה על דעתו שנוכל לצבור כמות אדירה של מידע על קהל היעד שלנו ובכזאת פשטות, למשל: באיזה שלב הוא בחיים, מתי הוא נכנס למדיה, מה הוא צריך ועוד’. כל זאת פייסבוק גילתה באמצעות מחקר סטטיסטי שהתבצע בארה”ב ומתבסס על הפוסטים שאנשים מעלים, הסטאטוסים בחייהם, השיתופים וכו’. בזכות FACEBOOK אנו יכולים לאגור מסה גדולה של אינפורמציה על קהלי היעד שלנו עד לכדי כך שנוכל לפרסם את המוצר / השירות שהם צריכים, בזמן הנכון ולקהל היעד המתאים ביותר.

איך זה עובד?

לפניכם הסבר קצר, ברור וקולע על פי המאמר שפייסבוק פירסמה באוקטובר 2015. במאמר זה נתמקד על פילוח הקהל הנשי בהתאם לצרכים שלהן, סטאטוס חייהן ועוד קטגוריות רבות. FACEBOOK טוענת כי כל מה שעלינו לעשות הוא לגלות מהם הרגעים החשובים ביותר בחיים של קהל היעד שלנו ועל פי כך נוכל לפרסם להם את מה שהם צריכים ואוהבים. רגעים אלו מחולקים לפי 4 פרקי זמן שונים: פעם יום, פעם בשנה, פעם בחיים ומספר פעמים ביום. אנו נעסוק בשלושת הפרקים הראשונים המתייחסים לנשים. לכל פרק ישנן קטגוריות של אירועים מרכזיים שנשים עוברות בחייהן.

1.פעם או מספר פעמים בחיים:

החתונה ומסביב לה

מה קורה בשטח: בפרק הזמן פעם או מספר פעמים בחיים ישנן קטגוריות רבות של שינויי סטאטוסים שאנו צריכים לקחת בחשבון. למשל, סטאטוסים של “Just Married” ו- “Got Engaged” מניבים אפשרויות רבות לפרסום לפי הנתונים שפייסבוק מציגה לנו. במילים אחרות, בזכות המידע הסטטיסטי שפייסבוק אגרה בהתאם לפוסטים ולשינויי סטאטוס נוכל לדעת מה לפרסם, מתי לפרסם ולמי לפרסם. לדוגמא, גיל הממוצע של של נשים שמתארסות ומתחתנות נע בין 26 ל-27, אנשים מעדיפים להתחתן בחודש יוני ופחות בחודש ינואר, נשים מאורסות בממוצע 15 חודשים, נשים מתארסות בזמן יום האהבה, סילבסטר וכריסטמס וכו’. הסטאטוסים שנשים מפרסמות מעניק לנו נקודת מבט על השיחות והנושאים שמעניינים את הזוג. הנושא העיקרי שמדאיג זוג טרי לפני חתונה הוא המצב הפיננסי שלהם. על פי הניתוח הסטטיסטי של פייסבוק הנשים משוחחות על המצב הכספי בעיקר שלושה חודשים לפני החתונה. מתוך הדאגה הכלכלית עולים נושאים שונים שהזוג חושש מהמימון שלהם. הם טוענים כי החתונה עולה הון תועפות ולקנות בית בארץ נראה להם כחלום בלתי אפשרי. מעבר לכך, הנתונים מראים כי נשים עוסקות בעיקר בירח הדבש ארבעה חודשים לפני החתונה ובמהלך חודש החתונה.

כיצד המפרסם יפעל? עכשיו זה התפקיד שלנו ,המפרסמים, להשתמש בידע שפייסבוק העניקה לנו ולנתב זאת לקהל היעד שלנו. היות ומדובר בקהל יעד נשי לפני חתונה נוכל לשמש כיועץ פיננסי, מעבר לכך אסור לנו לשכוח את ההורים המשמשים כעזר כלכלי לילדיהם לפני תחילת מסע זה. בנוסף, הציפייה לירח הדבש של הזוג והנשים בפרט יכולה לשמש כדלת כניסה למותגי נסיעות שונים כאשר הם יכוונו ו”ידליקו” אותם על הטיול המושלם שהם חולמים עליו.

אימהות חדשה

מה קורה בשטח: מהרגע שנהיינו הורים אנו מוציאים סכום כספי גבוה לכל צרכיו של תינוקינו החדש. הורים טריים מבלים את זמנם מול הסמארטפון והפייסבוק בפרט הרבה יותר מאשר אחרים היות והם רואים בו ככלי הניחום שלהם שיעזור להם לעבור את החוויה הזו. אמהות חדשות מפרסמות  פוסטים ומשתפות בפייסבוק בעיקר על שיחות של הקשיים והאתגרים אשר ניצבים מול האמא הטרייה. לפי הממצאים 56% מההורים הטריים משוטטים בפייסבוק כבר מהשעה 7 בבוקר.

כיצד המפרסם יפעל? היות והאימהות הטריות פעילות בפייסבוק ברמה גבוהה, המפרסמים יכולים לשווק מותגים שונים שימשכו את האמא החדשה. לאמא יש הרבה “רגעים מתים” שהיא משוטטת לה ברשת, לכן ניתן לפרסם מוצרים או טיפים בעזרת סרטונים ותמונות שיקלטו בעין שלה וישפיעו עליה לרכישה. מעבר לכך, המותגים יכולים לנצל את המעורבות החדשה של ההורים בכל הקשור להתרחבות המשפחה ולשלוח להם עלוני מידע המכילים טיפים ועצות להורות החדשה אשר יענו לכל שאלותיהם. עלוני המידע צריכים להתמקד בשפה החדשה של האמא, כלומר על מנת לבנות אמון מולה המותג יעניק לה מידע עבור כל הקשיים והאתגרים החדשים שהיא ניצבת בפניהם כל יום.

2.פעם בשנה:

יום האהבה – Valentine’s Day

מה קורה בשטח: על פי הנתונים 166,800 נשים שינו את הסטאטוס שלהן ל- ” Engaged” בארבעה ימים של יום האהבה בשנת 2014.

כיצד המפרסם יפעל? על המפרסם לזכור את הנתונים האלו ולאחר יום האהבה עליו לפנות לנשים מאורסות חדשות ולהציע להם את שירותו בכל תהליך החתונה ומעבר לו.

יום האם – Mother’s Day

 מה קורה בשטח: 77% מהאימהות פירסמו בפייסבוק שהם בקשר משפחתי עם הילדים שלהם. ביום האם עולים פוסטים שונים ומתגלגלות שיחות שונות של כל המשפחה על הנושא.

כיצד המפרסם יפעל? עליו לפרסם את המותג לאותם “נותני מתנות”, כלומר לבנות ולבנים  שסביר להניח ישקיעו במתנה לאימם. המפרסם יעשה זאת באמצעות פניות והצעות רלוונטיות.

3.פעם ביום:

נשים מעורבות טלויזיונית

מה קורה בשטח: נמצא בנתונים כי 70% משוטטים ב-FACEBOOK  בזמן צפייה בטלויזיה. בנוסף, 51% אנשים מרבים לשוחח בפייסבוק על תוכניות בטלויזיה וכ-80% מהשיחות על תוכניות טלויזיוניות אלו מתרחשות בפייסבוק. איך כל זה קשור לנשים? נראה כי נשים הן אלה שממשיכות לדבר על תוכניות הטלויזיה ומתעסקות בכך בעיקר. 56% מהנשים מעלות פוסטים על הנושא וכ- 67% מהן מראות יוזמה על הנושא. למשל, בסדרה “בית הקלפים” נמצא כי 62% נשים היו פעילות עיקריות בדיון על הסדרה בפייסבוק והן עושות זאת בעיקר בימי שישי.

כיצד המפרסם יפעל? מאחר והוכח כי ישנו דיון נרחב בפייסבוק אודות סדרות טלויזיה ידועות, חברות שמתעסקות בשיווק תוכן טלויזיוני יכולות לפנות לאותן נשים מעורבות ולשווק להן את הסדרת טלויזיה ברמה יותר גבוהה. בצורה זו, המפרסם הרוויח דיון יותר סוער על הסדרה והגברת המודעות כלפיה.

שופינג  – Shopping

מה קורה בשטח: נשים הן קהל היעד המרכזי בכל הנוגע לשופינג. בעידן המודרני של היום, קניות לא מתבצעות באופן פיזי יותר אלא וירטואלי. כיום ישנם אתרים ואפליקציות שונות לרכישה אונליין של בגדים, נעליים, אקססוריז ועוד. בנתונים הסטטיסטים נמצא כי 76% מהנשים בגיל 18-34 מפרסמות בפייסבוק על שופינג. מעבר לכך, נמצא כי הדיון ברובו מתפרס בימי שבת וראשון.

כיצד המפרסם יפעל? פרסום בפייסבוק יכול לעזור למפרסם להגיע אל קהל היעד הנשי. ניתן לפרסם ב- FACEBOOK  על פעילות החנות, מבצעים וקטלוג תוך כדי שימוש במסרים משכנעים והצעות על מנת להניע אותו לפעולה.

לסיכום, בזכות פעולתו הנרחבת של הצרכן בפייסבוק, מפרסמים רבים יכולים לקבל אינפורמציה מסיבית אודותיו ולפנות אליו בהתאם לחוויות שהוא עובר בחייו והצרכים הנלווים לכך. על המפרסם לנצל את המידע הזה וברגע הנכון לפרסם את המותג בצורה שתפנה אל הצרכן.

מאמר מאת מעיין זוהר , מתמחה במדיה דיגיטלית  

share on