שיווק דיגיטלי לצעירים

טיפים לשיווק דיגיטלי לדור ה Z

 

שיווק לצעירים מעולם לא היה פשוט. מבחינה דמוגרפית השינויים הם דינמיים. מה שטרנדי ברגע אחד אינו בהכרח נכון לרגע הבא בהקשר של בגדים, גאדג'טים או רשתות חברתיות. היום זה הפייסבוק ומחר הצעיירים נוטשים את הפייסבוק לטובת האינסטגרם בגל הויזאוליות שלו והפייסבוק נשאר של "הזקנים".  בועידת MAD של גלובס שנערכה ב15 ליולי 2015, אמר רועי גולדנברג, כתב האינטרנט והדיגיטל של "גלובס", כי 48% מהנוער בודקים את הסמארטפון רבע שעה מהרגע שהם מתעוררים וכ 91% מנהלים פרופיל בפייסבוק. יחד עם זאת, 55% מבני הנוער מעדיפים את האינסטגרם כרשת חברתית עיקרית וSNAPCHAT היא רשת חברתית פעילה עם 32% בני נוער מישראל שמשתמשים ברשת הזו שמתחרה בווטסאפ עם השמדת ההודעות מיידית אם תרצו. בקיצור, מדובר בכאוס שניתן לעשות בו סדר אם רק תיישמו את הטיפים הבאים. וגם את חלקם, כבר קידמתם את העסק שלכם צעד קדימה ועשיתם חצי עבודה. 

אבל המשימה נהייתה אפילו קשה יותר בשנים האחרונות עם ריבוי הרשתות החברתיות וקניות און ליין. בזמן שהריבוי באמצעי התקשורת מול הצעירים נראה כדבר טוב, אך ברגע שהמאפיינים של הצעירים הם תקציב מוגבל ומקורות זה יכול להפוך לסיוט. באיזה אתרים כדי להשקיע? האם בכולם או בחלקם? ואם כן באילו?

"אנחנו רוצים לראות את המוצרים- נעליים, כובעים, בגדים כאשר הם בשימוש ונראים נפלא, לא שיגידו לנו כמה המוצר נהדר". לכן, אין פורמולה סודית כדי להגיע לצרכנים צעירים אך ישנם צעדים שאפשר לנקוט כדי להגביר את הסיכויים לחשיפה בקרב צעירים.

לפניכם תשעה אסטרטגיות שיווק דיגיטליות כדי להמם צרכנים צעירים:

1.      לעבוד ישירות עם צעירים

לעבוד ישירות עם צעירים מקושרים היטב במגזר הדמוגרפי אליו אתם מעוניינים להגיע. כדי להגיע לצעירים כדי לגייס לשורותיכם צעיר אמביציוני כמתמחה או בעבודה חלקית כחלק מהצוות ולאפשר לו לתרום בצורה משמעותית. שני הצדדים ילמדו המון.

 

2.      לבחור את השגרירים הנכונים 

אל תסתכלו על הוליווד ועל מפורסמים כדי למצוא את השגריר של המוצר שלכם. כיום הצעירים אינם מושפעים על ידי סלבריטאים כפי שהדור שלפניהם היה. במקום זאת, הסתכלו ברשת כדי למצוא השפעות חברתיות בהמשך לקהל היעד שלכם כדי להתאים לו את המוצר. יוטיוב הוא ערוץ המדיה הפופולארי בקרב דור ה Z, והוא משרת כסביבה טעית להשפעה ממומנת. צעירים שומרים נאמנות לדמויות שהם עוקבים אחריהם בדיוק כפי שהם עושים לילדים הפופולאריים בבית הספר.

3.      הסתובבו באיזורים של הצעירים 

כדי להגיע לצעירים, אתם צריכים להיות נוכחים בפלטפורמות שהצעירים אקטיביים בהם.כמו שבתל אביב הסקייטרים מסתובבים ברחבת מוזיאון תל אביב לאומנות ונקראים "נערי גולדה" , אז ברשת הם באינסטגרם ביוטיוב. הם אינם מסתובבים בפייסבוק כדי למצוא תוכן וליצור קשרים. לכן חשוב שחברות יצרו קמפיינים שמתאימים להרגלי הצריכה והתחביבים של הצעירים. לפי מחקר מ – 2014 צעירים זונחים את הפייסבוק באופן עקבי כאשר אינסטגרם שילשה את הפופולאריות שלה בארה"ב. בזמן שצעירים עוזבים את העולם הישן של פייסבוק ועוברים למרחבים חדשים כמו tumblr , snapchat ואינסטגרם, מותגים צריכים לקחת את האסטרטגיות השיווקיות לפלטמפורמות הללו גם כן. שיווק ברשתות חברתיות הוא בעל יתרון נוסף- מותגים יכולים להוסיף לינקים לתמונות של המוצרים שלהם שמאפשרת לצרכנים לרכוש את המוצר מיידית. חשבו גם על   פרסום תוכן באתרי מסחר חברתיים כמו בלוגים של אופנה מכיוון שאלו אתרים מאוד ויזואלים ווהם מאפשרים לקהל לדבר עבורכם.  

4.      תגרמו להם להרגיש מיוחדים 

צעירים מחפשים באופן קונסיסטנטי אישור חברתי ואת 15 דקות התהילה שלהם. ולכן לעיתים יצירת מחויבות היא כל מה שצריך כדי לגרום להם להרגיש מיוחדים. שיתוף התמונות שלהם באתר שלכם, או ברשתות חברתיות ( באישורם כמובן), או לאהוב, לעקוב ולהפוך אותם לעדיפים בהחלט יגרמו ליצירת תשומת לב למותג שלכם.

5.      להגדיל קמפיינים ומאמצי שיווק בעונה "החמה"

מאי ויוני לדוגמא הם שיא תקופת הקניות בקרב צעירים. ישנם המון אירועים במהלך תקופה זו – מסיבות סיום, נשף סיום תיכון- תקופה שבה חשוב שצעירים יראו יפה. סוף הקיץ הוא גם תקופת שיא בקניות בקרב צעירים מכיוון שהם מתכוננים לחזרה לבית הספר. לכם חשוב להגביר את השיווק והקמפיינים בתקופה זו וכן את מאמצי השיווק כדי ליהנות מהפירות של תקופת הצרכנות הזו בקרב הצעירים.

6.      התאימו את המסר לגיל

שימו לב שהמסר שאתם מעבירים מותאם לגיל. אם אתם מנסים להגיע לקהל צרכנים צעיר, העזרו בצעירים כדי ליצור קמפיינים עם טרגוט נכון וצרו את הקריאטיב בהתאם. אם אתם בוחרים מנעד רחב של קהל יעד אתם מאבדים את הצעירים. אפילו שצעירים ממהרים להתגבר בתקופה זו  הם אינם מעוניינים להיראות כנשים מבוגרות ( ומבגורות במקרה הזה הוא נשים בגיל 25 ומעלה) שיאמרו להם מה מגניב ונכון בעיניהם.

 

7.      דברו אליהם בגובה העיניים

הימנעו מפרסום אגרסיבי. ואל תדברו אליהם מלמעלה. הם רוצים לראות את המוצר כאשר הוא בשימוש ונראה נפלא ואינם רוצים שיגידו להם שהמוצר נפלא. הם רוצים לראות אותו בלייב ברשתות החברתיות, בתמונות, על חברות או בנות ובני גילם, נהנים מהמוצרים ביום יום. צעירים הם מבוגרים צעירים, אז התייחסו אליהם בהתאם. אל תתאמצו להיות מגניבים וטרנדים אלא תהיו אמיתיים, עדכניים וכיפיים.

8.      השקיעו בתמונות

מרבית מהפלטפורמות החברתיו כמו סנאפצ'ט ואינסטגרם מפוקסים על תמונות. אז כדאי שיהיה לכם מנעד רחב של אימג'ים ותמונות היא דרך להגיע לקהל הצעירים. כמעט חובה שיהיה לכם תמונה עם כל פוסט שאתם מפרסמים כדי לקבל תשומת לב בימים אלו. לכן חשוב שיהיה לכם רפטואר ויזואלי שיווקי רחב.

9.     התאימו את עצמכם לעולם המובייל

הגידול בשימוש בסמארטפנים הוא מאסיבי וממשיך לגדול בקרב צעירים. לכן חשוב שלעסקים תהיה נוכחות של המותג שלהם כמותאמים למכשירי מובייל, דרך אפליקציה או אתר שהוא מובייל פרנדלי. לחנויות וירטואליות או לקמעונאים בעלי תקציב גדול אופציית האפליקציה היא העדיפה. אך אתרים מותאמים מובייל הם פיתרון נהדר לעסקים עם תקציב קטן יותר.

 

10. פרסום בפלטפורמות של מוזיקה

הטיפ הזה מגיע ממאמר מצויין על דרכי  שיווק לצעירים שמאגד בתוכו טיפים מאנשי שיווק מהסקטור של נוער וילדים. שני מאפיינים שכיחים וגלובאליים לבני נוער:  הם אוהבים מוזיקה ואין להם כסף. ולכן, פרסום בערוצי  מוזיקה  כמו youtube, Pandora הוא דרך מצויינת להגיע לקהל היעד הצעיר שלכם., כמו כן, ישנם ערוצי מוזיקה שמתאפיינים בפלטפורמות אנליטיות מתקדמות שמאפשרות קבלת חתכי נתונים מצויינים עבורכם.  

 

11. אל תשכחו לקהל שלכם יש הורים. 

בסופו של דבר, ההורים הם אלו שמחליטים על מה ילדיהם יוציאו את כספם ולכן חשוב שתייצרו נאמנות ואמינות אל מול ההורים על מנת שיאפשרו לילדיהם לרכוש את המוצר שלכם או ליהנות מהשירות שאתם מציעים.

 

12. תעשו את זה קצר

לילדים היום אין סבלנות. 140 תוים הם הנורמה בעידן של אינסטגרם ותמונות. תשאירו את זה גרפי וקצר. על ידי ייצור של אינפוגרפיק מסקרן, העלאת התמונה הנכונה, משפטים קצרים וחזקים. משפטים ארוכים ומסובכים יאבדו את המומנטום שלהם ואתם את הקהל שלכם. 

 

13.  זמינות זמינות זמינות 

הרשתות החברתיות הם אמצעי התקשורת והשיווק לצעירים בעידן הדיגיטל. אם אתם רוצים לטרגט קהל יעד צעיר אתם חייבים להיות ברשתת החברתיות שהם בעצם  המקום שבו הם מסתובבים. תהיו זמינים ותגיבו מהר לשאלות של צרכנים, לפידבקים שלהם ולכל פנייה שמגיע אליכם בזמן אמת. ככה תוכלו ליצור מחוייבות. זכרו כי יכולת הקשב ברשתות החברתיות הוא מהיר וקטן מאוד. נשאלתם שאלה? תענו מהר כי אחרי זה הם כבר יישכחו שהתעניינו בזה או ההתעניינות תשכך.

 

קהל היעד לצעירים הוא לא קל אך גם לא בהכרח צריך להיות בלתי אפשרי בעבור חברות שאינן מעסיקות ילדים בני 17. אל תשכחו ניסיון החיים שלכם הוא הרבה יותר עשיר מבחינת שפה, תוכן וידע ואתם יכולים להעניק הרבה מאוד ערך מוסף בעת שאתם משווקים מוצר או שירות לקהל הצעיר מבלי לאבד אותם.  

 

המידע נלקח מ: http://www.huffingtonpost.com/young-entrepreneur-council/9-tips-for-marketing-to-k_b_4682018.html

 

לחזרה לעמוד הראשי לחצו כאן

 

 

 

 

share on