כשהתנועה באתר אינה תואמת את המכירות

מה לעשות כשהתנועה באתר לא תואמת את המכירות

שאלות החשובות ביותר שעולות בקרב המשווקים הדיגיטלים הם כיצד למדוד, כיצד לחשב את החזר ההשקעה וכיצד להוכיח את הערך שלי. התשובה היא לרוב – כסף.

הכלים הנתונים בידיהם של המשווקים הדיגיטלים הם כלי ניתוח וטכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר כמעט כל מה שאנחנו עושים באינטרנט. הבעיה היא כאשר הנתונים אינם לראות עיניהם של המשווקים.

יכולים להיות מספר סיבות לכך שאנשים מגיעים לאתר שלכם אבל לא מתבצעת המרה. יכול להיות שהבעיה היא שהאתר איטי, או דף הנחיתה לא רלוונטי לנושא שלו ועוד. אבל לעיתים מדובר בסיבות אחרות. אספנו עבורכם טיפים שונים שתוכלו להשתמש בהם כאשר אתם מעוניינים לבחון את התנועה לאתר שלכם ביחס להמרות:

1. הערכה מחדש של הייחוס וההמרה

אם אתם משתמשים בשירותי PPC ( ניהול קמפיינים בגוגל) ואינכם מגייסים אף לא לקוח אחד למרות שישנה תנועה ערה לכיוון האתר שלכם – כנראה שמשהו בניהול הקמפיין זקוק לשיפור. חשוב לבדוק את מחזור הקנייה ולהבין איך הערוצים השונים בשיווק משחקים תפקיד בכל שלב.

2. הערכת נתיבי המרה

להבין את ההמרות בלחיצה ראשונה ואת ההמרות בלחיצה האחרונה. אם לדוגמא אתה מודע לכך שלקוח ממוצע מבקר כחמש עד שש פעמים לבני שהוא מבצע פעולה ומחליט להמיר הם כנראה חוזרים לאתר דרך חיפוש ישיר או דרך קידום אורגני. אך זה לא אומר שאין להם נתיבי המרה אחרים שהם מבצעים. ככך שהטכנולוגיה מתפתחת וערוצי התקשורת גדלים , נאלץ להתפתח באופן הניתוח של מכירות והחזר השקעה ולמדוד את מאמצי השיווק בכל הערוצים הללו.

3. ניתוח נתונים מדפי נחיתה (Landing Pages

השתמשו ב Webmaster Tools כדי לבדוק שאילתות חיפוש לכל דף נחיתה, לבחון את התוכן וההנעה לפעולה בכל עמוד, לבדוק את הנתיב שאותו עבר המשתמש שהביא אותו לאתר שלך, להעריך את שיעורי הנטישה ושיעור יציאה בכל דף. באמצעות כל נתונים אלו תוכלו לבחון האם התוכן של דף הנחיתה משקף את מילות המפתח העיקריות ועליך לבדוק אם כאשר אתה כצרכן מחפש מוצר או שירות כזה האם זהו דף המידע שיענה על צרכיך. במקביל, ניתן לבחון גם האם ישנה דרך קלה למצוא מידע נוסף או הנעה לפעולה. אם התשובה לשאלה היא שדפי הנחיתה אינם תואמים את החיפוש והנושא שלהם לא הולכת להתבצע המרה.

4. לדבר עם הצרכנים המגיעים לאתר שלך  

פעולה שחשוב לבצע ולא עושים מספיק היא לדבר עם האנשים שמבקרים באתר שלנו. והסיבה היא כיוון שזה מצריך זמן רב ומשאבים רבים. כאשר אחוז הנטשיה באתר גבוה ואתם מעוניינים לבדוק מדוע אפשר לדוגמא לשים סקר קטן שיקפוץ כאשר אנשים ירצו לצאת מהדף וישאל אותם מדוע הם עוזבים. אפשר לשים את הסקר לזמן קצר רק כדי לבחון ולקבל מידע מדוע אנשים יוצאים מהאתר והמידע הזה יכול להיות קריטי עבורכם.

5. כאשר אנחנו מצליחים להבין מדוע לא מתבצעת המרה, או למעשה מדוע לא מתבצעת קנייה ואנחנו רואים זאת במכירות שלנו 

יש סיכויים גדולים יותר לשפר את סיכוי ההמרה וכך גם הקנייה באתר. כי כולנו שונאים את נטישת עגלת הקניות והוא האויב של מייעלי ההמרה וכאב הראש של אנשי המכירות באינטרנט. אבל בכל הניסיונות לאופטימיזציה כנראה שהבעיה היא שחסר למשווק מידע בעל ערך שהוא זקוק לו.

6. מחזור הקנייה 

הבנת מחזור הקנייה היא הבנה מרכזית וחשובה.  המציאות היא שמחזור הקנייה של לקוחות יכולה להיות רק בנקודה אחת במחזור הקנייה בכל פעם. אם תקבלו את העובדה שהלקוחות לא ביצעו המרה זה כי הם היו בשלבים שונים כמו השוואה או בררנות או בשיקולים שונים. ולא מהווים כנקודה במקום הנכון במחזור הקנייה שלך. ברגע שאתם מבינים את מחזורי הקנייה זה יכול לגרום לכם לקבל החלטות שיווקיות נכונות יותר.

7. המשוואה שתנועה גבוהה יותר מייצרת יותר מכירות אינה שווה

מנהלי השיווק דורשים ממקדמי האתרים יותר תנועה וכאשר התנועה גדלה ההנחה היא שגם רמת המכירות תעלה.

8.  שאילתות חיפוש 

שאילתות החיפוש מסווגות בשלושה דרכים: שאילתות טרנסאקציות היא אנשים שמחפשים רכישה מיידית ורבים מהם יבצעו המרה. שאילתות ניווט היא אנשים שמנסים למצוא את האתר שלכם ולעיתים הם עושים מחקר לפני רכישה. השלישית היא שאילתת המידע. כאן מדובר באנשים שמחפשים מידע וסביר להניח שהם לא ירכשו באופן מיידי אבל הם מהווים תנועה גדולה מהתנועה הזורמת לאתר שלכם. מחקרים מראים כי כ 80 אחוז מהמחפשים יגיעו לאתר שלכם במטרה לקבל מידע ולא בהכרח לקנות. רק כעשרה אחוז מחפשים לקנות באופן מיידי. הבנה של הסוגים השונים הקיימים תגרום לכם להבנה נכונה של התנועה לאתר שלכם ובאילו פעולות יש לנקוט כדי להגדיל את אחוזי ההמרות.

9. האם אופטמיזציה היא הדרך להמרה ?

אופטמיזציה היא אכן חשובה אך חשוב לבצע תהליך של מחקר וניתוח אך הגברת התנועה לאתר לא בהכרח תגביר את המכירות. חשוב לבצע בדיקות שונות כמו בדיקות B/A שיכולה לשפר את ההמרות באתר שלכם. חשוב שתבדקו גם את המתחרים שלכם ולבחון למה לקוחות ערקו למתחרים וביצעו את הקנייה באתר שלהם. זאת אפשר לעשות באמצעות הכלים העומדים לרשותך ולספק לך מידע רב ומועיל.

10. שימוש בכלי הניתוח של גוגל כמו Google Analytics

יכולה לעזור לכם להבין את הנתונים הדמוגרפיים של הלקוחות שלכם ולקבל החלטות שיווקיות בהתאם לכך.

לכן מה שחשוב זה לבחון את הנתונים בצורה נכונה ומעמיקה ולקבל החלטות בהתאם לכך ולא להסתכל על התנועה הרבה באתר וחוסר ההתאמה למכירות בתסכול אלא לראות זאת כהזדמנות לשיפור ושימוש בטכניקות המרה אחרות.

המידע נלקח מ Search engine land

share on