דגשים מועידת השיווק הפרסום והדיגיטל

מה למדנו מועידת MAD של גלובס 2015?

 

1. קוים לדמותו של איש השיווק המצליח בשנות 2015.

מיהו איש השיווק האולטימטיבי בשנת 2015? גיק יצירתי. אחד כזה שיידע מה לעשות עם כל הדאטה הזו שמציפה את כל החברות ולא תמיד הם יודעות מה לעשות עם כל המידע והידע הזה. אנחנו מוצפים במידע, ולא רק אנחנו כל חברו תהענק ומחלקות השיווק והדיגיטל מוצפות בדאטה שהם לא תמיד יודעות מה לעשות איתם ולאן לכוון אותם בקמפיין הבא. כך שמנהל השיווק בעידן הדיגיטל צריך לדעת איך להתעסק עם כל המידע הזה ולא בהכרח להיות איש קריאטיב. אם כי יצירתיות בהחלט יכולה להוביל להצלחה.

2. On Demand

זו כבר לא תוכנית בערוץ VH1. זה ממש העידן שבו אנחנו נמצאים מבחינת זמינות ומיידיות. אנחנו נמצאים על פי עורך בכיר בWIRED, גרג ויליאמס, בעידן ה ON DEMAND MARKETING. הכל לפי דרישה. אנחנו רוצים שהכל יקרה כמה שיותר מהר וכמה שיותר בקלות. שזה למעשה מה שגוגל עושה עבור הלקוחות. אנחנו רוצים שהקניות מהסופר יגיעו תוך שעה מהרגע שאנחנו מבצעים את ההזמנה ואם הם מאחרים אז זה לא תקין בעידן הדיגיטל.

3. טרנדים

בפאנל על טרנדים דובר על שני טרנדים עדכניים שמתרחשים לנו מתחת לאף. האחד, חיבור תמידי. אנחנו כל הזמן מחוברים. אנחנו בודקים את הטלפונים שלנו אחת לכמה דקות גם אם הם לא רטטו או צלצלו. והטרנד השני, על פי חברת “TABOOLA” היא “Complishen Rate”. אחד מאלפי הנתונים שנבדקים הם כמות האנשים שמסיימים לקרוא מאמר ומגללים למטה לתחתית העמוד. עד כדי כך אנחנו מחודדים. והנתונים הללו מדהימים. ככל שהמדינה יותר מפותחת כך מדד קריאת המאמר עד סופו יורדת. ישנם המון כלים ודאטה וכל עוד אנחו נמצאים בעמוד מסוים יש אפשרות להוציא המון אינסייטים על הרגעים הללו ואז ללוות אותם בקמפיין. למעשה, כך אנחנו בשיווק דיגיטלי מסמנים מטרות ואז מבצעים רימרקטינג. יודעים לגעת בצרכנים באופן מאוד ממוקד. הדבר מצביע על שינוי בהתנהגות צרכנים מעולה עבור אנשי השיווק וכמו שאמרנו, פשוט צריך לדעת להשתמש בכל הדאטה הזו.

 

4. פייסבוק

הכוח העצום של פייסבוק כבר ידוע לכולם אך זוהי מערכת מאוד מורכבת. אנשים מפחדים מ”לא להיות” בפייסבוק וזה יוצר חשש שלפייסבוק יש יותר מידי כוח. ששינוי של האלגוריתם של פייסבוק מפעם לפעם משנה את השוק. מצד שני, הקשר עם הלקוחות מאוד חשוב עבור חברות עסקיות ועל כן חשוב מאוד לדעת לפזר את הטראפיק של הלקוחות ולא לשים את כל הביצים בסל אחד.

 

5. פלטפורמות והאחדה בשנת 2016

בפאנל הטרנדים דיברו על כך שיש המון פלטפורמות בעת יצירת קמפיין. כשנשאלו מה יהיו הטרנדים המובילים בשנת 2016 נאמר בפאנל כי סביר להניח שיהיה מוצר אחד, פלטפורמה אחת שתאחד את כל הטכנולוגיות על מנת להבין ולהגיע לצרכן. תרבות ה ON DEMAND תיכנס בעוצמה רבה לשוק הדיגיטל בשנים הקרובות עם כניסה למקומות שקשה לנו להבין שיהפכו באמצעות פתרונות למאוד פשוטים.

 

6. דור ה Y ודור ה Z

הדור הזה כבר לא מקליד כתובות בגוגל כדי להגיע לאתרים. הוא מגיע אליהם  דרך REFFERAL. דרך עמודי הפייסבוק, האינסטגרם הערוצים השונים ברשתות החברתיות. כלומר, מישהו שכבר ניסה לפניהם מוצר והוא מוצא חן ביניהם יהיה הליד הטוב ביותר עבור אותו צרכן צעיר. תזכרו את זה . 

 

 

 

share on