עדכון גוגל Mobile Friendly

עדכון google –  Mobile friendly   

כולם מדברים על עדכון גוגל האחרון, הנוגע לאתרי mobile, או כפי שהוא מכונה – עדיין לא שם רשמי: Mobile friendly.

Mobile friendly הוא עדכון שמספק לבעלי אתרים המון עזרה בהבנת חשיבות ההתאמה של האתר למובייל ברמת ה SEO וכיצד לבצע אותה צעד אחר צעד. עדכון ה mobile friendly שהתרחש ב21 לאפריל אינו מדבר על הרספונסיביות של האתר למכשירי סלולאר אלא על ההתאמה המוחלטת של אתרים למכשירי סלולאר מבחינת נראות וחווית צפייה של המשתמש שכבר לא יצטרך להגדיל ולעשות זום כדי לקרוא תכנים מהמכשיר הנייד. יתרה מכך, מחקרים מראים שהמשתמשים כיום מעדיפים גלישה דרך מכשירי המובייל ומתחילים להזניח את הדסקטופ כאשר הם מחפשים בגוגל.  במיוחד כשגיל הגולש יורד. ככל שגיל הגולש קטן, כך אחוזי השימוש ב mobile עולים, בקרב בני נוער % הגלישה בניידים עומד על מעל 50%. אצל חלק מלקוחותינו, שקהל היעד שלהם הוא בני 20-25 אנו מזהים 40% כניסות מניידים.

העדכון האחרון מתחיל עידן חדש שבו תחרותיות שמדבר על מינוף אסטרטגיית שיווק ואופטימיזציה של מסעות הפרסום  שמתאימה לשינויים שהביא עימו העדכון.

להלן שני כלים שיוכלו לעזור לכם לנתח את פעילות האתר:

איך בודקים האם האתר הוא  mobile friendly

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

גוגל מציעה לבעלי אתרים  מדריך לבניית אתר מותאם למובייל

https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/get-started/

 

אז מהם ההשלכות של העדכון?

בניוזלטר הבא נרחיב אודות העדכון בצורה מלאה וכיצד הוא משפיע על האתרים שלנו. כרגע, מספר ימים  לאחר העדכון, לא כל הנתונים ידועים. אנו משערים כי העדכון ידחוף למעלה בדירוג תוצאות החיפוש עמודים באתרים שהם מותאמים .mobile friendly עמודים שמוגדרים לאחר העדכון כ   mobile friendlמתייחס לעמודים שחוויית הצפייה בהם דרך סמארטפונים השונים היא טובה והתוכן קריא. בהתאמה, עמודים שמותאמים לצפייה במסכים גדולים סביר להניח שייצפו לצניחה משמעותית בדירוג בתוצאות החיפוש במובייל. יחד עם זאת, לעדכון לא תהיה השפעה על תוצאות החיפוש בטאבלט ובדסקטופ.

 העדכון יגרור שינויים בדירוג באמת העמודים באתר. כלומר, אם יש לכם חמישה עמודים באתר שהם מותאמים למובייל ומוגדרים mobile friendly  וכל שאר העמודים באתר אינם מותאמים למובייל אז רק חמשת העמודים המותאמים למובייל יושפעו באופן חיובי בדירוג בתוצאות החיפוש. לכן, גוגל מאפשרת לבעלי אתרים לבדוק עמודים באופן פרטני האם mobile friendly  או לא. לבדיקה לחצו כאן.

ניתן לבדוק גם webmaster tools את ה – usibilty report. המידע שם מסתמך על הסריקה האחרונה שהרובוטים של גוגל ביצעו על האתר שלכם.

צפירת הרגעה

אל דאגה, גם אם האתר שלכם אינו מותאם עדיין לעדכון ה – Mobile friendly שהתרחש ב21 לאפריל, אתם יכולים לעקוב אחר ההנחיות של גוגל ב google developers ולהפוך את האתר שלכם לכזה שעונה לקריטריונים של עדכון .mobile friendlyמי שחווה ירידות בשבוע האחרון, כדאי שיבדוק את התאימות של האתר, ברגע שהאתר שלכם מותאם למובייל יש לחכות לסריקה “טבעית”  ואינדקוס של הרובוטים של גוגל  לסמארטפונים את העמודים שלכם.

היום שאחרי (או השבוע שאחרי)

לעדכון ייקח כשבוע להגיע לעמודים המאונדקסים ולסרוק אותם ורק אז תוכלו לראות אם לעדכון הייתה השפעה על האתר שלכם.

 

מה קורה עם לינקים לאתרים שאינם  mobile friendly?

 

האתר שלכם יכול להיות מובייל פרנדלי  גם אם יש לו לינקים לאתרים שאינם מתאימים לעדכון של גוגל. יחד עם זאת, זו אינה חוויה טובה למשתמשי הסמארטפונים לעבור מאתר שהוא מותאם למובייל לאתר שמותאם לצפייה בדסקטופ. אבל הציפייה של גוגל היא שיותר ויותר אתרים יהפכו לאתרים שמותאמים לעדכון ואז זו כבר לא תהיה בעיה.

כיצד אפשר לבדוק את האתר? להלן מספר המלצות:

1.      עקבו אחרי מילות מפתח מותאמות למובייל. 62 אחוז מה חיפושים האורגניים מראים תוצאות חיפוש שונות בדסקטופ ומובייל. אם אינכם בטוחים כיצד ואם השוני בדירוג של מילות המפתח שלכם בין מובייל לדסקטופ זה הזמן לחקור זאת. אתם יכולים להתחיל לחקור זאת על ידי שימוש ב google webmaster tools  ותוכלו דרך traffic  לפלטר את החיפוש לחיפוש mobile בלבד. שימו לב אילו מילים מושכות תנועה והיכן הן מדורגות בחיפושים במובייל מול דסקטופ.

2.      לימדו והבינו את נראות והמבנה של תוכן המותאם למובייל דרך חיפושים מקומיים ותוכן. על פי גוגל, 94 אחוז של משתמשי סמארטפונים מחפשים מידע על לוקיישנים של מקומות וכן מחפשים בזמן אמת מידע על מוצרים שהם רוכשים דרך הסמארטפונים.

3.      אופטימיזציה של המרות דרך סמארטפונים– הוצאות על מודעות פרסום המותאמים לצפייה בסמארטפונים בכל העולם יטפסו על פי התחזיות ל100 מיליארד דולר בשנת 2016 ואף להכפיל את עצמו עד שנת 2019, כלומר, רבע מהוצאות הפרסום בכל אמצעי המדיה בעולם. לכן, משווקים חייבים להתאים את ההמרות בהתאם לעדכון המובייל.

ולבסוף, המלצה חמה: הפכו את האתר שלכם לאתר רספונסיבי בהקדם.

share on