פירמידת הכותרת באתר

על פירמידת הכותרת באתר – הנוסחה המנצחת

מודל הפירמידה מדבר על בניית אתרים ודפים באתר בצורה כזו הפועלת מההקודקוד, מהזיקוק של תוכן הדף, ועד לבסיס, כלומר, עד לתוכן (מילולי, תמונות, סרטים וכדומה), הרב ביותר שיכול להיות בעמוד.
הייצוג של מודל הפירמידה בא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר בכותרות האתר.
לאחרונה יותר ויותר אתרים שאנו מנתחים כוללים מבנה מוטעה של כותרות באתר, או בעמודים באתר.
כותרת בתוכן באתר מסומנת באות H או יותר נכון, h (גוגל תמיד יעדיף אתרים שבהם כל הקוד הוא ב LowerCase) המהווה את tag ה-HTML המייצג בדפדפן כותרת.
כשאנו אומרים כותרת, אנו מתייחסים כמובן לכותרת העמוד, אבל לפעמים יש גם כותרות לפסקאות, כותרות לציטוטים, כותרות לאזורים בעמוד ועוד….
ב-HTML יש 6 סוגי כותרות המסומנים בקוד מ H1 ועד H6
הכתיבה שלהם בקוד ה HTML נעשית כך:
<h1>This is heading 1</h1>
<h2>This is heading 2</h2>
<h3>This is heading 3</h3>
<h4>This is heading 4</h4>
<h5>This is heading 5</h5>
<h6>This is heading 6</h6>
כך זה נראה בקוד… אבל, איך אנחנו, הגולשים, חווים את הקוד?
הנה, כך:
כלומר, החוויה שלנו כמשתמש, וגם של גוגל היא שהכותרת המסומנת ב h1 היא למעשה הכותרת הכי חשובה בעמוד, שאר הכותרות פחות…..
על פי מודל הפירמידה, שאומר שהתוכן המזוקק ביותר הוא התוכן המוביל שנמצא בראש העמוד הייתי בונה זאת כך:
h1
h2 h2 h2
h3 h3 h3 h3 h3
h4 h4 h4 h4 h4 h4 h4 
h5 h5 h5 h5 h5 h5 h5 h5 h5 h5 
לפי החוקיות שבשרטוט, עליכם לדאוג שיהיה תמיד, אבל תמיד רק h1 אחד בכל עמוד, זהו זיקוק התוכן של העמוד. לגבי שאר הכותרות יכולים להיות כבר יותר בעמוד, h2 למשל, יהיו בהתאם לכותרות הפסאות בתוכן העמוד וכדומה… שימו לב שעליכם להיות סמנטיים, לכלול את הכותרות בהתאם לתוכן ובהתאם לרלוונטיות התוכן. לא ל”תקוע” סתם h2 בעמוד, אלא לתת את הסימון לכותרות המשמעותיות ובהתאם לתוכן.

יתרונות השימוש בh בתוכן העמוד:

  1. השימוש בכותרות מאפשר לנו לסמן לקוראים ולגוגל, שיש בעמוד פסקאות בתוכן רלוונטי לעמוד, אבל בהיבטים אחרים שלו.
  2. מנועי החיפוש בודקים את תוכן הכותרות, ואת מידת הרלוונטיות שלהם לעמוד ולתוכן בעמוד. ככל שהכותרות יותר רלוונטיות, כך העמוד יהיה יותר גבוה.
  3. מנוע החיפוש בודק את הקשר בין הכותרות בעמוד לבין ה title של העמוד, לעיתים, כשזה נכון, אנו משתמשים באותו תוכן בדיוק לשני תגים אלה (לא מומלץ שיהיה בכל האתר).
  4. מנוע החיפוש מחפש את ההיררכיה בעמוד, האם מודל הפירמידה מיושם בכותרות אלה.
  5. מנוע החיפוש בודק שיש h1 אחד בעמוד, זוהי הכותרת הכי חשובה מבין הכותרות
  6. השקיעו זמן בכתיבת h1 נכון. מנוע החיפוש והגולשים מחליטים הרבה פעמים אם להישאר בעמוד, אם הוא רלוונטי למה שהם חיפשו על סמך קריאה של הכותכת הזו בלבד!!!
  7. שימוש בכותרות בעמוד עוזר לגולשים ל”נווט” בתוכן שבעמוד ובכך להקטין את אחוז הנטישה, וכן לגרום לגלישה נוחה ומהירה יותר.
  8. אל תהיו מצועצעים מדי בעיצוב הכותרות, ראו שהם מתאימות לעיצוב האתר ולעיצוב העמוד. ההמלצה: שכל כותרת מכל סוג תהיה מעוצבת בדיוק כמו אחיותיה בעמודים האחרים…. כלומר: אם בחרנו ש- h2 יעוצב כך:  כותרת משנית עלינו לדאוג שכל הכותרות באתר מסוג h2, יראו כך: כותרת משנית אחרת

מה לא לעשות?

  1. לא להשתמש בכותרות בתוכן שאינו רלוונטי
  2. לא לכתוב כותרות עם תגים בלבד, הכותרת צריכה להיות משמעותית סמנטית
  3. לא להשתמש ביותר מ h1 בעמוד
  4. לא לחזור על אותה כותרת יותר מפעם אחת באתר בעמודים שונים
  5. לא להשתמש בכל ה titles באתר בכותרות, לגוון או רק מדי פעם
  6. לא לעצב את הכותרות בeditor של האתר. השתמשו בקבצי CSS.
ולסיום, בואו נראה מה גוגל אומרים על זה:
הכותב הוא שי לביא, CEO, תג מדיה גרופ

 

share on