עדכוני גוגל, עדכון פינגווין, עדכון פנדה

עדכון פינגוין 2.0 – 22.5.2013

כידוע לכולם, גוגל מבצעת באופן קבוע שינויים לאלגוריתם שלה, על מנת לשפר את איכות תוצאות החיפוש ואת חוויית המשתמשים.

אחת לתקופה, מבצעת גוגל עדכון משמעותי לאלגוריתם, שזוכה לרעש בקרב קהילת מקדמי האתרים.

ביום רביעי שעבר (22.5) הודיעה גוגל על עדכון כזה – עדכון פינגווין 2.0 ! – לדיווח הרשמי

העדכון נועד להילחם באתרים שפועלים בשיטות black-hat המנוגדות לכללים של גוגל. למשל אתרים שיש להם כמות גדולה של קישורי ספאם, אתרים שסוחרים בקישורים, אתרים דלים בתוכן או אתרים שמשכפלים תכנים ואתרים משתמשים במניפלציות שונות על מנת “להערים” על מנוע החיפוש.

העדכון עדיין לא הוטמע באופן מלא, ועדיין אין מסקנות חד משמעיות לגבי אלו אתרים נפגעו ממנו ואלה אתרים הרוויחו ממנו. עם זאת, מהדיווחים שיש עד כה עולה:

  1. העדכון פגע במיוחד באתרים שפועלים בנישות שנויות במחלוקת, כמו אתרי משחקים ואתרי פורנו, שבהם רווחות מאוד טכניקות black-hat מהסוג הזה.
  2. העדכון פעל לטובת אתרים ומותגים גדולים על חשבון אתרים קטנים (למשל, דווח שבישראל אתרי 144 ודפי זהב ראו עליות במיקומים). עם זאת יש לסייג שבארה”ב דווקא נפגעו גם אתרי ארגונים גדולים.
  3. כתוצאה מהעדכון ניתן לראות יותר גיוון בתוצאות החיפוש: אם בעבר היו יכולות להופיע כמה תוצאות רצופות מאותו אתר, אחרי העדכון המגמה היא להציג אתרים שונים.
  4. בניגוד לעדכוני גוגל קודמים ש”חיסלו” לחלוטין אתרים מסוימים שאובחן בהם ספאם והוציא אותם בכלל מתוצאות החיפוש, ההשפעות של עדכון פינגוין 2.0 הן יותר ממוקדות ולא בהכרח פוגעות באתר שלם, אלא יכולות לפגוע רק בנישה או מילת מפתח מסוימת.

מבחינת האתרים שאנחנו ב-tag מקדמים, הבחנו בשבועות האחרונים בתנודות קיצוניות במיקומים שאופייניות לתקופת הניסויים שלפני עדכון. מאז ה-22 בחודש ניתן לראות עלייה מסויימת בחלק ממילות המפתח, אבל קשה לקבוע עדיין את ההשפעה של עדכון הפינגווין עליהן.

נמשיך לדווח.

share on