7 צעדים ליצירת תג כותרת מושלם

7 צעדים פשוטים ליצירת תג כותרת מושלם

מה זה בעצם Title Tag?

ה-Title Tag, טייטל או תג כותרת, הוא אלמנט חשוב שמטרתו לתמצת את תוכן הדף. הוא תורם רבות לחוויית המשתמש, למידע שמועבר, ואף לקידום הדף במנועי החיפוש. בתוצאות החיפוש זהו הלינק שמודגש בכחול, והוא מופיע גם בתיאור הלשונית בתוך הדפדפן. בנוסף, יופיע ה-Title Tag כאשר נשתף את הקישור באתרי המדיה החברתית.

ב-HTML, הוא נראה כך:

<title/>כותרת המתמצתת את תוכן הדף <title>

מנועי החיפוש מעניקים משמעות רבה לפיסת הטקסט הקצרה הזו, ולכן, באופן אידיאלי, תג כותרת צריך לתאר באופן ייחודי, קצר וקולע את תוכן הדף, תוך כדי שימת דגש על מילות מפתח כלשהן שהיינו רוצים לקדם. 

אך המציאות מורכבת יותר ואנו נתקלים בלא מעט דפים עם תגי כותרת קצרים מדי, ארוכים מדי או שאינם מתארים כלל את התוכן. כך מתפספסות הזדמנויות פז להציג את הדפים באופן מיטבי גם בפני הגולשים וגם בפני מנועי החיפוש.

גוגל ומנועי חיפוש אחרים, מייחסים לתג כותרת חשיבות ניכרת בהערכת מילות המפתח העיקריות בדף ובהחלטה לגבי המיקום שבו יופיע בתוצאות החיפוש. כמו כן, תג כותרת טוב יכול לשפר את שיעור ההקלקה (Click Through Rate) של הגולשים שנחשפים לדף בתוצאות החיפוש. במילים אחרות, תג כותרת איכותי יכול לקדם את המיקום בתוצאות ולהביא הרבה יותר גולשים חדשים לדף.

אז איך יוצרים Title Tag איכותי?

כבר ראינו שחשוב להשקיע בשיפור תגי הכותרת באתר. אך מה הופך תג כותרת לאיכותי? לפניכם מספר טיפים בנושא:  

1. הגודל (אורך) כן קובע

גוגל מגביל את אורך הכותרות לפי מספר הפיקסלים לרוחב שהטקסט כולו תופס, ולאו דווקא לפי מספר התווים כפי שנהוג לחשוב. האורך המיטבי הוא בין 50 ל-60 תווים כולל רווחים, כ-512 פיקסלים לרוחב. כל חריגה מעבר לאורך המקובל נקטעת ולא מוצגת בשלמותה בתוצאות החיפוש. יש לשים לב לכך במיוחד בכותרות בעברית, שכן רוחב האותיות בשפה העברית גדול במעט מרוחב האותיות באנגלית. 

2. מילות המפתח בעמדות מפתח

עשיתם מחקר מילים ואתם כבר יודעים מה מילות המפתח העיקריות שעליכם לקדם? עכשיו זה הזמן למקם אותן באופן אסטרטגי בדף; ואין מקום אסטרטגי יותר מה-Title Tag.

נסו למקם כאן את מילות המפתח החשובות ביותר לפי סדר חשיבות יורד. יש לכך משמעות רבה, שכן מנועי החיפוש מתייחסים למילה הראשונה בתור החשובה ביותר בדף, למילה הבאה כשנייה בחשיבותה, וכן הלאה. שימו גם לב שמילות המפתח מופיעות גם בדף עצמו ומשקפות היטב את התוכן שבו. במקביל, חשוב מאוד להסתכל על הדברים מזווית ראיה של גולש פוטנציאלי, מה שמביא אותנו לטיפ הבא. 

3. קראו דרך עיני הגולש

תג הכותרת הוא מעין כרטיס ביקור של הדף. זוהי האינטראקציה הראשונה שתהיה לגולשים חדשים עם אתרכם כפי שיופיע בתוצאות החיפוש.

היזהרו מיצירת רשימה חסרת משמעות של מילות מפתח. עליכם לנסח את הטקסט בצורה טבעית וקריאה, כזו שתעודד את הגולשים להקליק על הכותרת. אסור שאסטרטגיית קידום מילות המפתח תבוא על חשבון חוויית המשתמש; זו למעשה חשובה לא פחות ממילות המפתח עצמן.

אם תג הכותרת יהיה עמוס מדי במילים אקראיות שלא מרכיבות יחד משפט קריא, משתמשים רבים עשויים לדלג עליו בתוצאות החיפוש. האלגוריתם של גוגל יראה שלמרות הופעת מילות המפתח הגולשים כמעט ולא מקליקים על הקישור, ויוריד את מיקומו בתוצאות. לעומת זאת, אם התוצאה תופיע עם טקסט איכותי שמעביר את המידע הנחוץ לגולשים, יש סיכוי רב יותר שיקליקו עליו. בהתאם להתנהגות הגולשים, האלגוריתם של גוגל עשוי לשפר את מיקומו הדף בתוצאות.

דמיינו את עצמכם בתור הגולש שמחפש בגוגל. נסו לנסח כותרת אינפורמטיבית, שמתארת היטב את התוכן בדף בצורה מתמצתת וישירה. 

4. ייחודיות זה שם המשחק

חשוב לזכור שתג הכותרת חייב להיות ייחודי ומקורי בכמה רמות. ראשית, בכל דף באתר יכול להופיע תג אחד כזה בלבד. בנוסף, יש לשים לב שהטקסט לא חוזר על עצמו בתגי כותרת בדפים האחרים באתר, משום שגוגל רואה בכך כפילות תוכן והדבר גם פוגע בחוויית המשתמש.
רצוי לא לחזור על הטקסט של התג בכותרת הראשית המופיעה כ- <h1> בדף. מנועי החיפוש נותנים חשיבות לא מעטה גם ל-<h1>  ומדובר בהזדמנות לקדם מילות מפתח שטרם הוזכרו בתג הכותרת; חבל לפספס אותה.
מעבר לכך, חשוב לבדוק מה עושים המתחרים בתחום בכדי להתבלט בתוצאות החיפוש מולם. נסו לחפש מילות מפתח שחשובות לכם בגוגל ולראות את הכותרות של התוצאות הראשונות. כך תלמדו מעט על האסטרטגיה של המתחרים ולעיתים קרובות הדבר יכול להביא רעיון והשראה לטקסט מקורי ויוצא דופן שימשוך את עיני הגולש. 

5. למתג או לא למתג? זאת השאלה

אחד הלבטים הנפוצים שעולים במהלך כתיבת תג כותרת הוא לגבי המיתוג. האם כדאי למקם את שם המותג בתוך הטקסט או לא? הדעות בנושא חלוקות.יש כאלה שימליצו להוסיף את שם המותג בכל תג כותרת בו נשאר מקום לכך, בכדי ליצור יותר מודעות למותג ברשת ובתוצאות החיפוש. עם זאת יש שיגידו שעדיף להזכיר את שם המותג רק בדף הבית, ולכל היותר גם בדפי אודות ויצירת קשר; במיוחד כשלא מדובר במותג מפורסם מאוד. ההיגיון המנחה כאן מסתכל מנקודת מבטו של גולש ממוצע שלא מכיר את המותג ולכן אזכורו לא ישפיע על שיעור ההקלקה.
אם המותג לא ידוע במיוחד וקידום מילות המפתח חשוב יותר, אפשר לשים אותו בסוף הטקסט כשיש מקום לכך. במידה והמותג ידוע מספיק בכדי להשפיע על שיעור ההקלקה, כדאי לשים אותו בראש הטקסט.  

6. להוסיף קצת פלפל 

אין לנו יכולת לבחור את הסוג הגופן, הצבע או הגודל שבו יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל, ולכן חשוב שסגנון הכתיבה שלנו ימשוך את תשומת לבו של הגולש. זה יכול להיות מניע לפעולה: ללמוד, לקנות, או לשכור שירות כלשהו. לעיתים, במקומות בהם זה רלוונטי ניתן להשתמש בנתון מספרי כלשהו כדי להבליט עוד קצת את התוצאה, למשל כשמדובר באחוזי חסכון במבצע כלשהו, או במחירים תחרותיים.כמו כן ניתן להשתמש בסימנים שונים, כמו מקף (-) ונקודתיים (:) בתוך הטקסט; אך יש לזכור שגם הם משפיעים על האורך. מותגים רבים נוהגים להשתמש בקו הפרדה (|), אך לאחרונה גוגל מעודד אתרים להימנע מכך. יש גם לשים לב שהסגנון העיצובי יהיה אחיד בין כל תגי הכותרת שבדפי האתר.

7. זה לא מדע מדויק

זכרו תמיד שגוגל קובע את החוקים ומשנה אותם כרצונו. גם אם יישמנו את כל הטיפים לעיל, גוגל עדיין יכול להחליט שתופיע כותרת שונה בתוצאות החיפוש. כך למשל, הוא יכול להחליף לגמרי או להוסיף מידע על האתר; או, במקרים מסוימים לבחור להעביר את שם המותג מסוף הטקסט להתחלה.
באופן כללי, גוגל היום מנסה להתאים את הטקסט שמופיע בתיאור לבקשות החיפוש וגם לכל משתמש באופן אישי יותר. יש לציין גם כי טכניקות אופטימיזציה שעובדות עבור אתר מסוים לא תמיד יעבדו עבור אתר אחר. יותר מכך, בעקבות שדרוגים בלתי פוסקים באלגוריתם של גוגל, טכניקות שעובדות היום לאו דווקא יעבדו מחר. לכן חשוב להישאר מעודכנים, לנסות, לבדוק מה עובד בפועל ולשנות בהתאם.
מאת אלכס גרינשפון, מנהלת מדיה דיגיטלית בתג מדיה.

מצאתם תוכן זה מעניין? מעוניינים לשאול את המומחים שלנו שאלות או שיש לכם בקשות לניוזלטר הבא? מוזמנים לשלוח לנו מייל ל info@tmgroup.co.il ואנו נפרסם בגיליון הבא שלנו

מאמר ראשון בסדרת מאמרים בתחום ה SEO – כנסו לקרוא גם את :

מטא דסקריפשן – טיפים לכתיבת Description מנצח

share on