7 צעדים ליצירת תג כותרת מושלם
7 צעדים פשוטים ליצירת תג כותרת מושלם
מה זה בעצם Title Tag?
ה-Title Tag, טייטל או תג כותרת, הוא אלמנט חשוב שמטרתו לתמצת את תוכן הדף. הוא תורם רבות לחוויית המשתמש, למידע שמועבר, ואף לקידום הדף במנועי החיפוש. בתוצאות החיפוש זהו הלינק שמודגש בכחול, והוא מופיע גם בתיאור הלשונית בתוך הדפדפן. בנוסף, יופיע ה-Title Tag כאשר נשתף את הקישור באתרי המדיה החברתית.
ב-HTML, הוא נראה כך:
<title/>כותרת המתמצתת את תוכן הדף <title>
מנועי החיפוש מעניקים משמעות רבה לפיסת הטקסט הקצרה הזו, ולכן, באופן אידיאלי, תג כותרת צריך לתאר באופן ייחודי, קצר וקולע את תוכן הדף, תוך כדי שימת דגש על מילות מפתח כלשהן שהיינו רוצים לקדם.
אך המציאות מורכבת יותר ואנו נתקלים בלא מעט דפים עם תגי כותרת קצרים מדי, ארוכים מדי או שאינם מתארים כלל את התוכן. כך מתפספסות הזדמנויות פז להציג את הדפים באופן מיטבי גם בפני הגולשים וגם בפני מנועי החיפוש.
גוגל ומנועי חיפוש אחרים, מייחסים לתג כותרת חשיבות ניכרת בהערכת מילות המפתח העיקריות בדף ובהחלטה לגבי המיקום שבו יופיע בתוצאות החיפוש. כמו כן, תג כותרת טוב יכול לשפר את שיעור ההקלקה (Click Through Rate) של הגולשים שנחשפים לדף בתוצאות החיפוש. במילים אחרות, תג כותרת איכותי יכול לקדם את המיקום בתוצאות ולהביא הרבה יותר גולשים חדשים לדף.
אז איך יוצרים Title Tag איכותי?
כבר ראינו שחשוב להשקיע בשיפור תגי הכותרת באתר. אך מה הופך תג כותרת לאיכותי? לפניכם מספר טיפים בנושא:
1. הגודל (אורך) כן קובע
גוגל מגביל את אורך הכותרות לפי מספר הפיקסלים לרוחב שהטקסט כולו תופס, ולאו דווקא לפי מספר התווים כפי שנהוג לחשוב. האורך המיטבי הוא בין 50 ל-60 תווים כולל רווחים, כ-512 פיקסלים לרוחב. כל חריגה מעבר לאורך המקובל נקטעת ולא מוצגת בשלמותה בתוצאות החיפוש. יש לשים לב לכך במיוחד בכותרות בעברית, שכן רוחב האותיות בשפה העברית גדול במעט מרוחב האותיות באנגלית.
2. מילות המפתח בעמדות מפתח
עשיתם מחקר מילים ואתם כבר יודעים מה מילות המפתח העיקריות שעליכם לקדם? עכשיו זה הזמן למקם אותן באופן אסטרטגי בדף; ואין מקום אסטרטגי יותר מה-Title Tag.
נסו למקם כאן את מילות המפתח החשובות ביותר לפי סדר חשיבות יורד. יש לכך משמעות רבה, שכן מנועי החיפוש מתייחסים למילה הראשונה בתור החשובה ביותר בדף, למילה הבאה כשנייה בחשיבותה, וכן הלאה. שימו גם לב שמילות המפתח מופיעות גם בדף עצמו ומשקפות היטב את התוכן שבו. במקביל, חשוב מאוד להסתכל על הדברים מזווית ראיה של גולש פוטנציאלי, מה שמביא אותנו לטיפ הבא.
3. קראו דרך עיני הגולש
תג הכותרת הוא מעין כרטיס ביקור של הדף. זוהי האינטראקציה הראשונה שתהיה לגולשים חדשים עם אתרכם כפי שיופיע בתוצאות החיפוש.
היזהרו מיצירת רשימה חסרת משמעות של מילות מפתח. עליכם לנסח את הטקסט בצורה טבעית וקריאה, כזו שתעודד את הגולשים להקליק על הכותרת. אסור שאסטרטגיית קידום מילות המפתח תבוא על חשבון חוויית המשתמש; זו למעשה חשובה לא פחות ממילות המפתח עצמן.
אם תג הכותרת יהיה עמוס מדי במילים אקראיות שלא מרכיבות יחד משפט קריא, משתמשים רבים עשויים לדלג עליו בתוצאות החיפוש. האלגוריתם של גוגל יראה שלמרות הופעת מילות המפתח הגולשים כמעט ולא מקליקים על הקישור, ויוריד את מיקומו בתוצאות. לעומת זאת, אם התוצאה תופיע עם טקסט איכותי שמעביר את המידע הנחוץ לגולשים, יש סיכוי רב יותר שיקליקו עליו. בהתאם להתנהגות הגולשים, האלגוריתם של גוגל עשוי לשפר את מיקומו הדף בתוצאות.
דמיינו את עצמכם בתור הגולש שמחפש בגוגל. נסו לנסח כותרת אינפורמטיבית, שמתארת היטב את התוכן בדף בצורה מתמצתת וישירה.
4. ייחודיות זה שם המשחק
מעבר לכך, חשוב לבדוק מה עושים המתחרים בתחום בכדי להתבלט בתוצאות החיפוש מולם. נסו לחפש מילות מפתח שחשובות לכם בגוגל ולראות את הכותרות של התוצאות הראשונות. כך תלמדו מעט על האסטרטגיה של המתחרים ולעיתים קרובות הדבר יכול להביא רעיון והשראה לטקסט מקורי ויוצא דופן שימשוך את עיני הגולש.
5. למתג או לא למתג? זאת השאלה
אם המותג לא ידוע במיוחד וקידום מילות המפתח חשוב יותר, אפשר לשים אותו בסוף הטקסט כשיש מקום לכך. במידה והמותג ידוע מספיק בכדי להשפיע על שיעור ההקלקה, כדאי לשים אותו בראש הטקסט.