תאגיד MOZ האמריקאי נחשב לסמכות עולמית בכל הנוגע לעולם קידום האתרים המשתנה (SEO) והוא מתמחה בשינויים במגמות הצרכנות העולמית וכמובן במנגנון החיפוש המפלצתי של גוגל.
כדי להקל עליכם, בעלי העסקים בישראל, להופיע במקום הגבוה ביותר שניתן בגוגל ולנווט במגמות המשתנות של מנוע החיפוש, התעמקנו בארבע מגמות משמעותיות שחוו שינוי משמעותי. בסוף המאמר סיכמנו עבורכם את רשימת הצעדים שיש לעשות על מנת למנף את המגמות המשתנות בגוגל לטובתכם ולטובת האתר שלכם.
מה שנעלם הוא מה שחשוב ביותר
אנחנו בוחרים לפתוח דווקא בסעיף שהוא לכאורה לא מרגש בדו”ח, אך בעצם הוא המרגש מכל. על פי הדוח, גורמים התנהגותיים משפיעים על החלטות הלקוחות שלכם כאשר הם מחפשים את השירותים או המוצרים של חבתרכם. זוהי מגמה חדשה שלא עלתה בחשיבותה בשיקולי הדירוג של גוגל בשנתיים האחרונות.
אם תקראו את מה שאומרים המומחים בכל העולם, תבינו שכולם שותפים לדעה שיש “קופסא שחורה” בכל הנוגע למניעים ההתנהגותיים שגוגל מדרגת בדירוג העסקים בתוצאות החיפוש. מומחי SEO בכל העולם שותפים לדעה שאם יש משהו שגוגל לעולם לא יספרו לנו, זה יהיה האלגוריתם הנוגע למרכיבים ההתנהגותיים שמשפיעים על החיפוש, וביחס ישיר על הדירוג של האתר שלנו.
אז מה קורה באמת?
בעוד כוחו של החיפוש במכשירים הניידים עולה, גוגל אוספת עלינו נתונים על הלקוחות שלכם ממגוון נרחב של מקורות- דרך דפדפן האינטרנט, אפליקציית המפות שהלקוח משתמש כדי לחפש את בית העסק שלכם, מערכת ההפעלה של מכשיר הסלולר, מנוע החיפוש, מודעות העסק שלכם בגוגל ועוד…
עם כל כך הרבה מידע, גוגל שואפים לתת לצרכנים תוצאות שהן אמתיות, על עסקים שהם באמת מצוינים ומתאימים לנו, ולא כאלו שרק יודעים לעשות עבודת קידום אתרים טובה וטכנית. המגמה של איכות של תוכן וחווית גולש על חשבון כמות עוברת כחוט השני בכל העדכונים של גוגל בשנים האחרונות – החל מחיסול הלינקים המלוכלכים (לינקים שנועדו לשפר דירוג בגוגל ללא שום תרומה איכותית לחוויית המשתמש), דרך כתיבת מאמרים איכותיים הרלוונטיים לצרכי החיפוש של הלקוחות שלנו ומתן משקל לזמן השהייה של הגולש בעמוד, ועד לחשיבות הניתנת לדירוגים של הגולשים את העסק שלנו (לדוגמא, המלצות ודירוג גולשים של בית העסק בגוגל ובפייסבוק).
מגמה ראשונה: חשיבות הקרבה הפיזית לנקודת החיפוש
זוהי מגמה חשובה במיוחד עבור בתי עסק ורשתות עסקים המתבססות על מיקום פיזי כגון בתי קפה, מסעדות, רשתות שיווק וכו’. וכך, אנו רואים שבמקום הראשון בדירוג המשפיעים על תוצאות החיפוש בגוגל הוא… באופן די מפתיע למרות שצפינו במגמה הזו מתחזקת בשנה האחרונה… קרבת הכתובת לנקודת החיפוש של הלקוח. או במילים אחרות, גוגל מבינים שמה שיותר קרוב פיזית ללקוח, הוא יותר רלוונטי לצרכים שלו, דבר התואם לעליה העקבית בכמות המשתמשים במכשיר הסלולארי לביצוע חיפושים, לעומת משתמשי המחשב הנייח. מדוע זה מפתיע? כי אם אני מחפש עורך דין בתל אביב, אני מחפש את עורך הדין הכי טוב בתל אביב, לא את זה שנמצא קרוב אלי בזמן שאני מחפש.
מה עומד מאחורי האסטרטגיה של גוגל לתת עדיפות לקרבת החיפוש?
קודם כל הגדלת הערך שגוגל נותנת לעסקים קטנים המהווים את רוב נתח שוק העסקים בעולם, שנית – לאלץ את העסקים לפתוח פרופיל גוגל ביזנס ראוי, הכולל חוות דעת (Reviews), תמונות מבית העסק, וכמובן כפתור “התקשר עכשיו”.
למה זה טוב לכם?
כי עסקים קטנים ומקומיים יכולים למנף את האלגוריתם של גוגל לטובתם. יחד עם זאת, חשוב להגדיר את אתר האינטרנט שלכם ואת פרופיל העסק באופן נכון. מה הכוונה? נקח לדוגמא את מקרה משרד עו”ד. הגדרה נכונה של פרופיל המשרד בגוגל יבהיר למנוע החיפוש שהמיקום הפיזי לעומת גורמים אחרים כגון המלצות או מוניטין ברשת, חשוב פחות לעומת אתר של מנעולן למשל.
מה עוד כדאי ללמוד מזה?
שנמשיך לראות בגידול של כפתור ה”התקשר עכשיו” ישירות מפרופיל הגוגל ביזנס שלכם.
מה אתם צריכים לעשות?
לא השקעתם בפרופיל google business לעסק שלכם? הגיע הזמן להתעורר!
גוגל גם יגישו לכם סיכום חודשי של הפרופיל, כמה חיפשו אתכם, כמה התקשרו ועוד.
מגמה שנייה: גוגל ממשיך לעודד לינקים איכותיים
גוגל עדיין נשענת על הקישורים כמדד עיקרי של סמכות עסקית ובטחון לגולש, ומומחי קידום אתרים שמשקיעים זמן ומשאבים כדי ליצור לינקים מאובטחים ואיכותיים, קוצרים עכשיו את הפירות. גוגל בוחן את הלינקים במגוון אדיר של פרמטרים – כמות, איכות, לינקים מרשתות חברתיות, לינקים מעמודי נחיתה, לינקים מעמודי תוכן מרכזיים ועוד.
אז מה השיעור?
לא להתבלבל, הלינקים של היום זה לא הלינקים של פעם. כלומר – כדי לייצר רשת של לינקים איכותיים לאתר שלכם ולעלות למעלה במנועי החיפוש, צריכה להיבנות אסטרטגיית לינקים מובהקת, הכוללת יעדים ברורים והקצאת תקציב, כי לינקים טובים עולים כסף.
מגמה שלישית: ירידה בחשיבות ציטוטים
“ציטוטים” בעולם ה-SEO הם אזכורים של שם העסק שלך וכתובתו באתרים אחרים, גם ללא לינק לאתר שלך. בעבר, היה זה פקטור מרכזי באלגוריתם, בשנת 2017 אנחנו רואים שינוי מגמה, אם כי גוגל ממשיך לתת דגש על איכות ולא על כמות, לכן אל תקברו את הציטוטים, רק תעשו את זה בשכל.
מגמה רביעית: GMB – פרופיל גוגל ביזנס
כבעל עסק, זהו החלק החשוב ביותר עבורך. אנו חוזרים לפרופיל הגוגל העסקי שלכם, והפעם כמה דגשים אודות השינויים בנושא:
- בחירה נכונה של הענף בו העסק שלכם פועל.
- תיאור נכון של המוצר או השירות שאתם מוכרים.
- מיקום העסק שלכם בכותרת הפרופיל.
- התאמה מושלמת לביטויים ומילות חיפוש (קטגוריה ראשית: מסעדה. מילת חיפוש: פיצה)
- הוספת תמונות עדכניות בפרופיל.
- שעות פעילות של העסק (גוגל לרוב לא יציג אתכם ללא שעות פעילות!)
סיכום ורשימת דגשים
כצפוי, תמיד אצל גוגל רב הנסתר על הגלוי, אבל כשבוחנים נתונים מתוך אלפי מומחי קידום אתרים המגמות עדיין ברורות, והקו המנחה את כולנו הוא המשך עבודה איכותית, יצירת תכנים רלוונטיים, לינקים איכותיים מאתרים בעלי סמכות, חוות דעת חיוביות של העסק, איכות איכות איכות.
הנה סיכום של הדגשים המרכזיים לשנת 2017
- קרבה פיזית למקום החיפוש.
- שיוך קטגורי מתאים לעסק שלכם בפרופיל גוגל ביזנס.
- איכות וסמכות של לינקים שמובילים לאתר שלכם.
- כמות לינקים איכותיים לאתר שלכם מתוך אתרים רלוונטיים לעסק שלכם.
- click-through rate (CTR)- פקטור משמעותי ביותר אשר נוגע להעדפה של גוגל להעלות את דירוג האתר שלך בהתייחס לעמוד אחד באתר שמצליח להגיע לתפוצה אורגנית גבוהה עד כדי כך שהגולשים ילחצו על העמוד בתוצאות החיפוש גם אם לא מופיע בראש הדירוג.
קידום אתרים איננה עבודה מורכבת שדורשת המון מאמץ. בעזרת כמה פעולות פשוטות אפשר לשפר את דירוג אתר החברה שלכם בגוגל ולהשיג לקוחות חדשים. כל מה שנדרש הוא התאמת האתר לצרכי החיפוש של הגולשים. יחד עם זאת, כדי להגיע למקומות הראשונים בגוגל, שעליהם מקליקים הרוב המוחלט של הגולשים, רצוי להיוועץ עם מומחים לקידום אתרים אורגני (SEO). אנו תג מדיה עומדים לשירותכם ומעניקים ייעוץ דיגיטלי חינם לבעלי עסקים.