כיצד לבחור סוכנות דיגיטל ?
האם מצאתם את עצמכם חושבים על סוכנות דיגיטל ובראשכם עולה השאלה – “אנחנו משלמים 30 אלף שקל בחודש למשרד הדיגיטל שלנו, ולא מקבלים כלום!”; “למה אנחנו לא מקבלים יותר לידים מהקמפיין בפייסבוק?”; “איך זה שאנחנו לא ראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל אחרי כל כך הרבה השקעה של זמן וכסף?”.
מנהלים? מכירים את התחושה המתסכלת הזו, שמשרד הדיגיטל שעובדים איתו לא עושה את העבודה שאתם מצפים ממנו?
“כמו בכל מערכת יחסים, זה מתחיל מתיאום הציפיות, וכשתיאום הציפיות לא מספיק טוב, אז במקרים רבים זה הופך לזוגיות לא טובה”, אומר שי לביא, מייסד ומנכ”ל TAG MEDIA GROUP, ממשרד דיגיטל, הפועל מתל-אביב ובעל שלוחה אירופאית במינכן גרמניה.
ברור לגמרי שהצפייה הבסיסית ביותר של הלקוח הוא שמשרד הדיגיטל יהיה מקצועי ומעודכן בכל הפלטפורמות החדשות שהמדיה הדיגיטלית מציעה. ברור שעם מגוון ערוצי השיווק הקיימים צריך משרד שיודע לעבוד בסינרגיה עם כל הערוצים – התוכן, ה-PPC, אתר האינטרנט, הרשתות החברתיות.
“אבל כדי שזה באמת יעבוד עבור שני הצדדים, יש מספר צעדים הכרחיים בעזרתם ניתן לבחון את משרד הדיגיטל שלכם ולבחור במתאים לכם ביותר. לפניכם 9 השלבים לבחירת משרד הדיגיטל לעסק שלכם:
1. הגדירו במדוייק את הצרכים והציפיות שלכם מסוכנות הדיגיטל:
החלטה עם איזה משרד דיגיטל לעבוד לא אמורה להיות החלטה אימופלסיבית. לכן בטרם תתחילו לחפש משרדים רלוונטיים, אתם צריכים לחשוב לעומק ולהגדיר מה התפקיד שאותו אתם מייעדים למשרד הדיגיטל:
כיצד הוא משתלב עם הצוות הקיים שלכם?
* מה היעדים השיווקיים שלכם? (חדירה לשוק חדש, תהליך מיתוג, הגדלת לידים).
* מה היקף התקציב השיווקי שלכם לחודש?
* מהם הציפיות לניהול הקשר השוטף בינכם? (כמה שיחות, פגישות וכדומה)
* אילו דוחות אתם רוצים לקבל מהמשרד ומתי?
2. רישמו את הדרישות השיווקיות שלכם מסוכנות הדיגיטל שלכם:
לאחר שהגדרתם את הציפיות שלכם מהמשרד, הגדירו מה אתם רוצים שמשרד הדיגיטל יעשה עבורכם?
* בניית אסטרטגיה שיווקית.
* איפיון ותכנון אתר חדש לעסק.
* SEO – קידום במנועי החיפוש של גוגל.
* רשתות חברתיות – פייסבוק, לינקדאין, יו-טיוב, טוויטר (תלוי באופי פעילות העסק).
* SEM – ניהול קמפיינים ברשת.
* אוטומציה של תהליכי השיווק.
* רכישת מדיה.
* ניהול בלוגים.
* בניית אפליקציות ועוד.
3. הגדירו יעדים לכל דרישה שרשמתם:
אז החלטתם מהן המשימות של משרד הדיגיטל שלכם, עכשיו הגדירו יעדים לכל משימה.
* העלאת מודעות/חשיפה – מדד של כמות חשיפות למותג למשל.
* תנועה באתר- כמות כניסות, זמן שהייה ממוצע ועוד.
* כמות לידים מכל ערוץ שיווק.
* עלייה במכירות מתוך הפעילות החדשה.
* מעורבות חברים בפייסבוק ועוד.
4. החליטו איזה סוג של משרד מתאים לכם:
משרדי פרסום דיגיטלי מגיעים בכל הצורות והצבעים. תפקיד שלכם הוא לבחור את המשרד המתאים ביותר למותג שלכם, לסגנון העבודה שלכם וליעדים האסטרטגיים שלכם.
* משרד גדול או משרד בוטיק.
* משרד עם התמחות ספיציפית (תוכן, ניהול רשתות חברתיות, קמעונאות דיגיטלית).
* משרדים עם פעילות רוחבית בכל הערוצים.
* משרדים שעובדים רק בארץ.
* משרדים עם פעילות גלובלית.
* משרד חדש או משרד ותיק ועוד.
5. הכינו את עצמכם למערכת יחסים ארוכה:
התייחסו למשרד הפרסום שאתם רוצים לבחור כאל שותף שלכם ולא כאל ספק. אתם תצרכו לשתף איתו פעולה זמן רב ולעודד שקיפות ומערכת יחסים פתוחה וגלויה. המשרד שאתה בוחר בו צריך להבין את הצרכים שלך, לתת לך משובים כנים, להבין את הענף שבו אתה פועל ואת האתגרים שהעסק הספציפי שלך עומד בפניהם. צריך להבין כי היחסים שלכם עם משרד הפרסום הם מורכבים, יהיו בהם עליות ומורדות, ריגושים ואכזבות, הצלחות וכנראה גם כישלונות. ההבדל הוא במחוייבות – אתם צריכים לחפש את המשרד שמחוייב אליכם, נלחם עבורכם, יוזם ומשתף אתכם ופועל מולכם בגלוי. רק ביחד תוכלו לבנות מערכת שיווקית שצומחת וצומחת.
6. בחנו את המועמדים הרלוונטיים:
יש לכם מספיק כלים לבחון את המקצועיות, השירותיות והאיכות של משרד הדיגיטל שלכם. אז תשקיעו זמן ותחקרו לעומק:
* הסתכלו באתר האינטרנט של המשרדים המועמדים ובחנו את תיק העבודות שלהם.
* אתרו את רשימת הלקוחות באתר, או בקשו מהם רשימה מעודכנת.
* בקשו לדבר עם ממליצים – או שפשוט תפנו לאחד מהלקוחות שמופיעים באתר שלהם.
* עשו חיפוש על הבעלים והמנהלים בחברה דרך גוגל, לינקדאין או מכרים וקולגות משותפים.
7. תנו להם משימה:
מה הדבר הכי חשוב למשרד דיגיטל? אתם! אז כדי להעריך באמת עד כמה הוא יהיה מחוייב אליכם, איך הראש שלו עובד, איך המוצרים המוגמרים נראים, ועד כמה הם מתאימים לדרישות שלכם – פשוט תנו לו משימה לביצוע.
המשימה הרצינית ביותר שאתם יכולים וצריכים לבקש היא תוכנית אסטרטגית עבור המותג שלכם. בהתחשב ביעדים השיווקיים שלכם, בקשו מאנשי המשרד להכין תוכנית אסטרטגית שתביא את החברה שלכם לעמידה ביעדים שהגדרתם. בקשו מהם להתייחס לנקודות הבאות:
* מדוע הם חושבים שהאסטרטגיה שלהם תומכת ביעדים שלכם.
* האם היא תומכת ביעדים לטווח ארוך ולא רק לטווח הקצר.
* מתי אתם אמורים להתחיל ולראות תוצאות.
* אילו משאבים הם צריכים מכם כדי לעמוד ביעדים הללו.
* מה הציפיות שלהם מהנהלת החברה.
8. פגשו את הצוות של סוכנות דיגיטל:
אם אתם מרוצים מביצוע המשימה, זה הזמן לפגוש את הצוות של משרד הדיגיטל:
* איך אתם מתרשמים מהרמה האישית של המנהלים ואנשי הצוות.
* מהי האווירה במשרד.
* האם הם סובלניים וידידותיים אליכם.
* מי ינהל את הקשר מולכם – עובד זוטר או אחד מהמנהלים.
9. בקשו הצעת מחיר:
אם הגעתם עד כה, סימן שעשיתם בחינה טובה של המשרד המתאים ביותר עבורכם. זה הזמן לבקש הצעת מחיר. דאגו להצעת מחיר מפורטת לפי כל אחד מהסעיפים שהגדרתם מתחילת התהליך המתואר. בכל הקשור לניהול קמפיינים, נהוג שמשרדי הדיגיטל גובים אחוז מסויים מתוך תקציב הפרסום הכללי. הגדירו זמנים לכל סעיף בהצעת המחיר וכמובן את תנאי התשלום.
סוכנות דיגיטל הם שותפים מרכזיים של בהצלחתה של החברה, משום שהם האחראיים על ההוצאה לפועל ולעתים אף על התכנון של האסטרטגיה השיווקית שלה. לכן, סוכנות דיגיטל היא קודם כל שותף שלך בעסק. ככל שתבנו את השותפות הזו בצורה מקצועית יותר ותתאימו את אופי המשרד לצרכים שלכם, כך תצליחו להגשים את הפוטנציאל הגלום בעסק.
רוצים לבחון אותנו כשותף שלכם ליצירת שינוי דיגיטלי? צרו איתנו קשר ובואו ונעשה את זה ביחד