לינקדאין היא לא רק עבור אנשי מקצוע ומחפשי עבודה.
כמובן, מיליוני אנשי מקצוע משתמשים בלינקדאין מדי יום כדי להגדיל את הנטוורקינג שלהם ולקדם את הקריירה שלהם, אבל האם ידעתם שכדאי להשתמש בלינקדאין כדי להרחיב את העסק שלכם?
החל מיצירת קשרים עסקיים ושותפויות, דרך העלאת המודעות למותג ועד לקבלת לידים רלוונטיים, לינקדאין נותנת ערך שלא יסולא בפז באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם.
אנחנו בתג מדיה גרופ מתמחים בניהול עמודים עסקיים של חברות בלינקדאין וניהול קמפיינים ברשת זו לחברות בארץ ובעולם.
הקדמה
במהותה, לינקדאין היא רשת חברתית מקצועית. המיקוד בה הוא פיתוח הקריירה שלכם, הקשרים העסקיים, דיונים ענפיים של התעשיות השונות ופעילויות נוספות שמהותן הוא קשרים של עסקים עם עסקים.
לינקדאין לא דומה לרשתות חברתיות אחריות כגון פייסבוק, טוויטר או אינסטגרם, שם עסקים המפרסמים מקבלים גישה ישירה ללקוחות הפוטנציאלים שלהם על ידי פרסום סטטוסים, תמונות ופעולות נוספות. יתר על כן, בניגוד ללינקדאין, העוקבים שלכם ברשתות החברתיות האחרות מצפים או מודעים לכך שחברות מנצלות את הרשת החברתית על מנת למכור את המוצרים והשירותים שלהם.
זה בהחלט לא המקרה עם לינקדאין, בו מכירה אגרסיבית של העסק שלך היא פעולה שתקבל אפקט שלילי. שיווק בלינקדאין דורש סוג אחר של גישה כדי לקבל את התוצאות הרצויות.
כדי לעזור לכם להכיר ולבחון את לינקדאין כפלטפורמת שיווק מרכזית, הנה 10 דרכים לבנות את האסטרטגיה השיווקית שלכם בלינקדאין ולהפוך את הפלטפורמה למנוע ליצירת הזדמנויות עסקיות שוטפות לעסק שלכם.
מצא לקוחות סופר-ממוקדים
המיקוד של לינקדאין הוא יחיד במינו בתחום הפרסום הדיגיטלי. עסקים קטנים יכולים לטרגט את התעשייה הרלוונטית להם, גודל החברה ואת בעלי התפקידים שאליהם הם רוצים לפנות כמקבלי ההחלטות הרלוונטיות למוצר או לשירות אותם הם מציעים.
לדוגמה, אם אתם מוכרים שירותי תמיכה לעסקים קטנים בישראל, תוכלו להגדיר את מסעות הפרסום שלכם כך שיוצגו בפני עסקים בלבד, שהם פחות מ -100 עובדים, הממוקמים בישראל – ובתוך קבוצה זו, רק למנהלים באותן החברות.
הישארו על המכ”מ של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם
אנחנו בתג מדיה גרופ מסייעים לעסקים לייצר לידים דרך לינקדאין. הלקוחות מספרים לנו איזה סוג של אנשים סביר שיהפכו ללקוחות איכותיים עבורם. אנו מחפשים בלינקדאין אנשים שמתאימים לקריטריונים שלהם, ולאחר מכן מציגים את העסק של הלקוח ישירות אליהם.
אז אנחנו נשארים בקשר עם האנשים שהביעו עניין, שוב באמצעות לינקדאין. אנו מעלים פוסטים שבועיים עם תוכן מעניין ורלוונטי ללקוחות שלנו, ובנוסף אנחנו שולחים הודעות דוא”ל חודשיות שמשתפות מידע על סוגי הבעיות שהלקוחות שלנו יכולים לפתור עבור הלקוחות שלהם, ולשתף את התוצאות שהושגו עבור לקוחות אחרים.
מה עוד אנחנו עושים?אנחנו מציעים הצעות, כגון הזמנת אנשים לסמינר מקוון או הורדת מדריכים חינמיים. התוצאה היא תהליך פשוט, זול ויעיל שממצב אותנו כחברה שקודם כל נותנת ערך ללקוחות הפוטנציאלים שלנו, ובהמשך הדרך תגענה ההזדמנויות העסקיות
להגדיל את רשימת השיווק בדוא”ל שלך
אנחנו ממליצים מאד לעצב מכתב מובנה אוטומטי במייל אשר יוצא לכל חבר חדש שמתחבר אליכם ללינקדאין, בו אתם מודים לחבר על כך שהוא מחובר אליכם, והוא מוזמן להיות חלק מרשימת הדיוור שלכם.
מאחר ודיוור בלינקדאין מוגבל ל-50 נמענים בלבד, אנו ממליצים לשים לינק להרשמה לרשימת הדיוור שלכם בהודעה אוטומטית שיוצאת לכל חבר חדש שהצטרף אליכם בלינקדאין וכך בהדרגה להגדיל את רשימת הדיוור אשר גם היום מהווה את נתיב השיווק הישיר היעיל ביותר במונחי ROI
השתמשו בעדכונים ממומנים
עם עדכונים ממומנים, עסקים יכולים לדחוף את ההודעה שלהם על הפיד המרכזי בלינקדאין של העוקבים שלכם.
קמפיינים ממומנים פועלים בדומה לרשתות חברתיות אחרות כגון פייסבוק ואינסטגרם, ומאפשרת טרגוט לפי מיקום, מין, גיל ותחומי עניין, אך בלינקדאין מאפשרת לכם למקד לתחומי עסקיים ברורים וחשובים יותר כגון: ענף, גודל חברה, מיומנויות, קבוצות עניין ועוד.
כאמור, האסטרטגיה בלינקדאין היא לא להריץ קמפיינים מכירתיים, אלא להגדיל את התפוצה של פוסטים עם תוכן רלוונטי לקהל יעד רחב יותר.
העלו פוסטים עם תוכן איכותי ובעל ערך
תוכן איכותי בלינקדאין הוא נכס משמעותי ביותר ואמור לשרת שתי מטרות. קודם כל, הוא אמור ללמד את הקוראים כיצד לפתור בעיה עסקית או איך לבצע את עבודתם טוב יותר. המטרה השנייה היא שדרך התוכן האיכותי שלכם העסק שלכם נתפס כמוביל בתחום שלו.
כל אחת מהמטרות הללו מייצרות עבור העסק שלכם הזדמנויות חדשות, ובלבד שהתוכן שלכם אכן נותן ערך.
ללמוד לייצר ויראליות
פרסום ישירות בלינקדאין הוא הכלי החזק ביותר הזמין ברשת הזו.
אם פוסט שלכם מתחיל לצבור קצת מומנטום, לינקדאין תשים זרקור מאחורי זה באחת הקטגוריות של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם והוא יכול לקבל עשרות ואלפי קוראים (או יותר).
זוהי דרך נהדרת לשפר את החשיפה שלכם תוך כדי הגעה לקוראים באופן שלא היה אפשרי בכוחות עצמכם.
חשפו את הפנים של העובדים שלכם
השקיעו בפרופיל של העובדים שלכם בלינקדאין, כך שיכילו תמונות מתאימות, היסטוריה רלוונטית של העבודה שלהם הכוללת תיאור של איך הם עוזרים לעסק שלכם, קשרים מקצועיים ועוד.
הצטרפו לקבוצות – והישארו פעילים
עצה אחת מרכזית אנחנו תמיד משתפים עם הלקוחות שלנו והיא להצטרף לקבוצות לינקדאין הרלוונטיות לתחום העיסוק של העסק.
זו לא רק דרך מצוינת להאזין למה שהקהל שלכם מדבר, זו גם דרך מצוינת לייצר אינטראקציה ישירה עם קהל היעד שלכם ולהציע להם הצעות ערך.
הפכו את העמוד העסקי שלכם למעניין
חשוב שתהיה לכם נוכחות מעודכנת ועקבית עבור המותג שלכם עם דף פרופיל החברה.
תמונות, צבעים ותוכן בדף זה צריכים להיות תואמים לאתר שלך ולפרופילים אחרים של מדיה חברתית שיש לעסק. יש לעדכן את הדף באופן קבוע, כך שהמותג שלכם נראה פעיל ונראה כעסק פעיל וחי.
לכולנו היה ניסיון כושל לנהל פרופיל של רשת חברתית ולא לעדכן אותו במשך חודש או חודשיים, יצירת נוכחות בלינקדאין היא מפתח לבנות את המותג שלכם באופן עקבי ומתמשך.
איך מתחילים? מתחילים לבנות רשת של קשרים
חשוב שתבינו שלינקדאין היא רשת חברתית לאנשי מקצוע שרוצים להתחבר לאנשי מקצוע נוספים. בעל עסק צריך קודם כל ליצור קשר עם אנשי מקצוע נוספים, שותפים אסטרטגיים פוטנציאלים, לקוחות פוטנציאליים ובעלי עסקים נוספים.
לאחר שהגדלתם את רשת הקשרים שלכם, זה הזמן להתחיל ולבנות איתם מערכת יחסים דרך תוכן איכותי ועקבי ברשת.