גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בשוק הישראלי כשיותר מ-95% מהמשתמשים במנוע חיפוש במחשב אישי או במכשיר הנייד עושים זאת בגוגל. הנתונים האלה דומים לאלה של רוב העולם המערבי כשגם במדינות אירופה ובצפון אמריקה, גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל ששולט בכ-90% מהשוק.
כשיותר מ-95% מהגולשים בישראל ו-90% מהגולשים במדינות המערב נמצאים בגוגל, הפרסום בגוגל הפך לאמצעי פרסום דיגיטלי שהוא חובה לעסקי B2C ואמצעי פרסום פופולארי גם עבור עסקי B2B.
כאן תוכלו למצוא את היתרונות של הפרסום בגוגל, סוגי מודעות והסברים עליהן, כמה עולה פרסום בגוגל וגם מילון קצר שיעבור על כמה מונחי מפתח מעולם השיווק בגוגל.
מה היתרונות של פרסום בגוגל
גוגל אוסף מידע על הגולשים, והוא נותן למפרסמים את האפשרות למקד את הפרסום באמצעות מדדים שונים: גיל, מגדר, מצב משפחתי, אזור מגורים, השכלה, תחומי עניין ועוד.
אתם כמפרסמים, יכולים להתאים את הפרסומות לקהל יעד ספציפי. לדוגמא, חנות לאוכל לחיות שעושה משלוחים באזור ר”ג-גבעתיים תתמקד באנשים מאזורים אלה בלבד שהם מתעניינים בבעלי חיים. המפרסם יבזבז כסף לריק אם הוא יפרסם את השירותים והמוצרים שלו לאזור גיאוגרפי לא מתאים.
בנוסף, פעמים רבות אנשים פונים לגוגל כאשר הם מחפשים פתרון לבעיה מסוימת ולא יודעים בדיוק מהו המוצר המתאים. משתמש יכול לחפש בגוגל ביטוי כמו “תרופה טבעית להורדת לחץ הדם” או “פעילויות לילדים בשבת בחיפה”, אתם כמפרסמים יכולים לתת מענה לבעיות אלה ולתת חשיפה למוצרים שלכם עוד לפני שאנשים חיפשו את המוצרים האלה באופן ספציפי.
איך מפרסמים בגוגל?
לגוגל יש מערכת פרסום שנקראת AdWords, זהו כלי הפרסום המשמעותי שבו משתמשים המפרסמים בגוגל. במערכת זו ניתן להעלות שני סוגים עיקריים של מודעות:
א. מודעות טקסט
ב. מודעות תמונה
א. מודעות טקסט:
אלו מודעות שכוללות טקסט בלבד. הן כוללות כותרת המסומנת בכחול ועוד שתי שורות טקסט באפור. המודעות האלה נותנות מידע בסיסי על המוצר ויש להן קישור לאתר או לדף נחיתה של המפרסם. לעיתים יופיע גם מספר טלפון ליצירת קשר במקום או בנוסף לקישור לאתר.
דוגמא למודעת טקסט:
הסימון באדום מצביע על הלוגו של Ad, סימון במדובר במודעה ממומנת. מודעות אלה לרוב יופיעו בראש הדף ובתחתית העמוד.
ב. מודעות תמונה בגוגל
יש שני מקומות שבהם תתקלו במודעות תמונה. הראשון הוא בתוצאות החיפוש בגוגל. לעיתים חלק מהתוצאות יכללו תמונות של מוצרים מקודמים עם לינקים לאתר (הם מתעדכנות דרך Google Shopping). השני היא מודעה שתופיע באתר כלשהו, כמו אתר חדשות, בצד העמוד.
1. דוגמא למודעה שמופיעה בתוצאות החיפוש עם לינק לאתרים המוכרים את המוצרים הספציפיים:
צילום המסך שלמעלה כולל שני סוגים של פרסום בגוגל. למעלה מופיעות הודעות תמונה ותחתן מופיעה מודעת טקסט. כל המודעות האלה הן ממומנות: החצים מצביעים על הטקסט Sponsored ועל Ad שמסבירים למשתמשים שמדובר בפרסומות.
2. דוגמא למודעות שמופיעות באתרים אחרים לצדי העמוד. חלק מהמודעות מקודמות ע”י האתר עצמו וחלק מהמודעות מקודמות ע”י גוגל.
השדות המפורסמים באדום הם פרסומות.
אפשרות נוספת לפרסום בגוגל – פרסום על גבי מפה
כשמדובר במוצרים שהמיקום הגיאוגרפי חשוב ללקוח, כמו מסעדות, גוגל יציג על גבי מפה את המקומות הקרובים למשתמש.
היתרון של תצוגת מפה היא שאם אנשים מחפשים משהו ומזכירים את האזור שיכול להיות שם עיר או אפילו שכונה, גוגל יציג את המקומות שהוגדרו בחיפוש. לעיתים גוגל יציג את המקומות הרלוונטיים למשתמשים ע”י כך שהוא מזהה היכן נמצאים המשתמשים.
סוגי מודעות נוספות: Google Shopping, Google Travel ועוד
בשנים האחרונות חברת גוגל השיקה שירותים אחרים לקידום מוצרים.
- גוגל שופינג – כאשר רואים תמונות של מוצרים עם קישור לאתר, מדובר במוצרים שעודכנו ע”י גוגל שופינג. כדי לקדם מוצרים במערכת זו, על העסק להירשם בגוגל שופינג ולמלא מספר רב של שדות. המערכת הזו לא הכי ידידותית למשתמש, אבל היא מאוד אפקטיבית עם אחוזי המרה גבוהים. לכן, אם יש לכם חנות e-commerce כדאי לכם לשקול פרסום בגוגל שופינג. סביר להניח שהמתחרים שלכם כבר עשו זאת או שעומדים לעשות זאת.
- גוגל Travel – מנוע חיפוש של טיסות ומלונות לפי יעד. כאשר משתמשים מחפשים טיסות או מלונות ליעדים מסוימים, תפתח שורת חיפוש שבה ניתן למלא את תאריכי הנסיעה כדי לקבל תוצאות רלוונטיות. דוגמא לגוגל Travel
כמה עולה לפרסם בגוגל?
זאת השאלה שאנחנו שומעים הכי הרבה מלקוחות: מה התקציב המתאים לפרסום בגוגל? אתם כמפרסמים משלמים לפי מספר ההקלקות של המשתמשים על המודעות שלכם. בזמן שאתם מעלים מודעות, גוגל מבקשות מכם להציע סכום פר הקלקה, אם יש תחרות קשה על ביטויי החיפוש אותו אתם רוצים לקדם כמו (מעילי ספורט, עו”ד בפתח תקווה, טיסות לאילת או פיצריה בתל אביב), העלות לקליק (לחיצה על הקישור) תהיה כמה שקלים, ויכולה להגיע גם לעשרה שקלים. לעומת זאת, אם אתם מקדמים ביטוי שאין לו תחרות קשה, המחיר לקליק יהיה פחות משקל.
אתם אמורים להגדיר את עלויות הפרסום ליום כדי שלא תחרגו מהתקציב.
אז כמה כסף להקדיש לפרסום בגוגל?
התשובה תלויה ברווחים של המוצרים שלכם. אם מדובר במוצר יקר כמו מכונית לדוגמא, שהרווח מכל עסקה מגיע לאלפי ועשרות אלפי שקלים, כל הקלקה שווה באופן פוטנציאלי הרבה יותר ממוצרים זולים יותר בעלות של כמה עשרות שקלים לעסקה. הרעיון הוא כזה להגדיר כמה שווה לכם לקוח חדש ואז לחשב כמה לידים אתם צריכים לקבל כדי להפוך את הלידים ללקוחות חדשים (מספר לקוחות / מספר לידים). בשלב הבא אתם צריכים לחשב כמה מתוך האנשים שלחצו על המודעות הפכו ללידים (מספר לידים / מספר הקלקות).
רק לאחר שיהיה לכם מידע תוכלו להחליט מה הסכום הנכון עבורכם. אם אתם עסק קטן ומדובר בקמפיין הראשון שלכם, אנו ממליצים להגביל את הסכום היומי לסביבות ה- 30 ש”ח. אחרי עשרה ימים של הקמפיין תוכלו לקבל מושג על מספר הלידים שקיבלתם והאיכות שלהם, מבלי שהוצאתם יותר מ- 300 ש”ח. לעומת זאת, לאתרי אי-קומרס מובילים עם עשרות ומאות אלפי הקלקות ביום, עלויות הפרסום יכולות להגיע למאות אלפי שקלים בחודש, ולפעמים אף יותר.
מילון מושגים:
- CPS– Cost per sale – עלות פר מכירה
- CPA– Cost Per Action – עלות פר פעולה
- CPC– Cost Per Click – עלות פר הקלקה
- CPL– Cost Per Lead – עלות פר ליד
- PPC – Pay Per Click – עלות פר הקלקה המונח מתייחס לכל מודל פרסום המבוסס הקלקות כולל גוגל, פייסבוק, טאבולה ואאוטבריין.
במודל פרסום מבוסס תוצאות המפרסם משלם רק עבור אחד מהיעדים שצוינו לעיל – מכירה, פעולה, הקלקה או לקוח מתעניין. היתרון בפרסום מבוסס תוצאות הוא שהמפרסם לא משלם עבור חשיפות לא רלוונטיות אלא רק עבור התוצאות.
צוות תג מדיה גרופ מתמחה בניהול קמפיינים מבוססי תוצאות תוך הגדרה מראש של התקציבים והמחירים לכל פעולה וניהול יומיומי של אפקטיביות הקמפיין.
רוצים לקבוע איתנו פגישה? בבקשה השאירו פרטים בדף צור קשר, ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.