בניתם אפליקציה, עבדתם, פיתחתם והעליתם לחנות. אז אתם רוצים שאנשים ייהנו ממנה! מה הבעיה?
יש יותר מ-3 מיליוני אפליקציות בגוגל פליי ובאפל סטור והחשיפה ללקוחות חדשים הופכת לקשה יותר ויותר. כדי להגיע למשתמשים חדשים אתם חייבים לקדם את האפליקציות שלכם ואנחנו בחברת תג מדיה גרופ יכולים לעשות זאת עבורכם.
תכנית הקידום ASO כוללת:
- אופטימיזציה של מילות מפתח – צעד הכרחי בגוגל פליי וגם באפ סטור, כשלב ראשון לקידום.
- הוספת ועריכת סרטונים, תמונות וטקסטים כדי למקסם את החיפוש האורגני בגוגל פליי ובאפ סטור.
- עידוד משתמשים לדרג את האפליקציה / כתיבת המלצות.
- קידום ממומן בחנויות האפליקציות.
- פרסום ברשתות חברתיות.
- במידת הצורך: הקמת ותחזוקת אתר שילווה את האפליקציה.
- קידום ממומן בגוגל.
- פרסום ע”י שימוש באנשי מפתח (בלוגרים מובילים).
- פרסום גם בחנויות אפליקציות נוספות לפי הצורך – WeChat, בלאקברי ועוד!
המטרה שלנו היא שהאפליקציה שלכם תזכה לחשיפה מקסימלית ותגיע לכמה שיותר משתמשים שייהנו ממנה. קידום אפליקציות היא עבודה למקצוענים, קבעו איתנו פגישה ונתחיל לעבוד!
אז איך בעצם מקדמים אפליקציות?
קידום אפליקציות מתחלק ל-3 תחומים עיקריים: קידום אפליקציות באופן אורגני (מבוסס על חיפושי הגולשים), קידום ממומן של האפליקציה בתוך חנות האפליקציות, ופעילות מחוץ לחנות האפליקציות כמו בדפי רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט וקמפיינים ממומנים מחוץ לחנות האפליקציות.
בנוסף, לאחר הורדת האפליקציה, יש חשיבות בשמירה על כך שהמשתמשים ימשיכו להשתמש בה ויכתבו ביקורות חיוביות.
- קידום אורגני ASO
כיום, רוב ההורדות של אפליקציות בגוגל פליי ובאפ סטור נעשות לאחר חיפוש חופשי. אנשים מחפשים מילים כמו “פנס”, “תשחצים”, “משחקים לילדים קטנים”, “לימוד גיטרה” וכדו’. בניגוד לאפליקציות מובילות כמו “קנדי קראש” או “ספוטיפיי”, רוב האפליקציות שמורדות בחנויות האפליקציות הן אפליקציות המבוססות חיפוש חופשי, ולא ממוקדות בשם האפליקציה.
- בחירה במילות המפתח הנכונות – מילות המפתח הנכונות שיביאו למציאת האפליקציה מחייבות מחקר מקדים, שיוך לקטגוריות מתאימות וגם שינויים תקופתיים של מילות המפתח ותיאור האפליקציה.
- תמונות וסרטונים – תמונות וסרטונים מעובדים ע”י אנשים הרבה יותר מהר מטקסטים. זאת אומרת שיש חשיבות מכרעת לתמונות והסרטונים שתעלו עם האפליקציה. כמה צילומי מסך של האפליקציה וסרטון קצר על השימוש בה, יעלו את אחוזי ההורדה במידה משמעותית.
- ביקורות – אחד מהמדדים הכי חשובים שמשפיעים על המיקום של האפליקציה בחיפוש וגם על ההחלטה של המשתמשים הפוטנציאליים להוריד את האפליקציה, היא כמות וממוצע הביקורות. אל תזלזלו בזה! הקפידו לתת מענה לביקורת משתמשים ושלחו הודעות תזכורות המעודדות את המשתמשים לכתוב ביקורת.
- קידום ממומן באפליקציה – ניתן לפרסם קמפיינים ממומנים בחנויות האפליקציות. האפליקציות יופיעו בדף הראשי או במהלך החיפוש והתשלום הוא פר הורדה. התשלום להורדת אפליקציה משתנה בין כמה דולרים להורדה ויכול להגיע גם ל-100 דולר להורדת האפליקציה.
- פעילות מחוץ לחנות האפליקציות – אתרי אינטרנט, דפי נחיתה, דפים ברשתות חברתיות וגם קמפיינים ממומנים. האפשרויות הן רבות, אבל לא צריך להתפזר. אתם צריכים להתמקד במקומות שקהל היעד נמצא בו. לדוגמא, אפליקציה הפונה לבני נוער וצעירים, כדאי לשלב עם פעילות באינסטגרם. לעומת זאת, אפליקציה המלמדת משהו, כדאי לשלב עם פרסום סרטונים ביוטיוב. זהו תחום שרצוי מאוד לערוך בו מחקר לפני שמחליטים במה מתמקדים.
הנושא האחרון הוא שימוש הגולשים באפליקציה. שמנו את זה בנפרד מאחר שלכאורה המשימה כבר בוצעה, אנשים הורידו את האפליקציה שלכם. אבל לא כך הדבר, שכן רוב האנשים שמורידים אפליקציה יסירו אותה מהמכשיר שלהם בתוך ארבעה ימים. לכם יש אינטרס ברור שהמשתמשים ימשיכו להשתמש באפליקציה. מעבר לכך אתם רוצים שהם יכתבו עליה ביקורות חיוביות בחנות האפליקציות וגם במקורות חיצוניים כמו פייסבוק. הדרך המועדפת לעשות זאת היא ע”י push notifications, הודעות הנשלחות ישירות למשתמשים עם עדכונים שונים בהם פיתוחים חדשים באפליקציה, בקשה לכתיבת ביקורת ועוד. המטרה היא שהמשתמשים ישמרו על האפליקציה לטווח הזמן הארוך, יש לזה השפעה גדולה על המיקום שלכם בחנויות האפליקציות.
רוצים לשמוע עוד? למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!