תכנון הפעילות העסקית ברמת המאקרו- החל מחזון החברה והייעוד לשמה הוקדמה, דרך הגדרת מטרות ויעדים לטווח הבינוני והארוך, ועד ליישום האסטרטגיה בערוצי הפרסום והשיווק השונים.
איך מגדירים אסטרטגיה שיווקית:
- הגדרת קהל המטרה: הגדרה ברורה של כל קהלי היעד שלנו בכל המאפיינים הרלוונטיים- גילאים, מצב סוציו-אקונומי, אזורים גיאוגרפים, מקומי/בינלאומי, צרכים של קהל היעד ועוד.
- הגדרת המיצוב: היכן אנו ממצבים את המותג שלנו במודעות של קהל היעד שלנו. האתגר הוא למצב את העסק במקום ייחודי לו, תוך התייחסות לכוחות השוק, למתחרים ולמותגים נוספים.
- בחירת קונספט שיווקי: מה המוטו שלנו? מה המסר המרכזי בו נשתמש, מהם המסרים המשניים שאנו רוצים להעביר לקהלי היעד.
- התווית אסטרטגיה קריאטיבית: שפת המותג שלנו, האופן בו אנו “מדברים” עם הצרכנים שלנו, לוגו, גרידים וכו’.
- גיבוש אסטרטגיית המדיה: בשלב זה אנו מרכזים את כל המידע שאספנו עד כה ובונים אסטרטגיית מדיה בה עלינו לבחור באילו ערוצים אנו ננהל את הפעילות הדיגיטלית שלנו, מה יהיו השלבים הראשונים, אילו פרמטרים אנו נמדוד ועוד.
כיצד בוחרים את ערוצי המדיה התואמים את האסטרטגיה השיווקית שלנו?
- עלות
- חשיפה
- שכיחות חשיפה
- התאמה למטרות
- שכיחות מצטברת
- עלות לאלף חשיפות
- רגישות לפילוח שוק
- כיסוי פלח שוק
- גמישות לשינוי
- בולטות המדיה